dijous, 3 de gener del 2008

CATALUNYA INDEPENDENT

Un article publicat al Punt d’ahir i signat per J. Foguert sota el títol de “Independentista busca referent” es referia a una hipotètica independència de Catalunya. Fent referència al diari anglès The Times, s’atrevia a fixar una data: 2020.

L’argument de l’article era trobar les similituds entre el procés d’independència de Kosova de Sèrbia, amb el suport de la Unió Europea i els Estats Units i Catalunya, però també les altres nacionalitats dites “històriques”: el País Basc i Andalusia.

L’article també esmentava experts com Ferran Requejo, Catedràtic de Ciència Política de la Universitat Pompeu Fabra i Maria Ortega, professora de la Universitat de Barcelona que era, precisament, la que recomanava la lectura de l’informe citat amb anterioritat.

Arribat a aquest punt he de referir-me a una qüestió que em se va plantejar a principies de la segona meitat de la dècada dels 80 (1986 o 1987, a tot tardar) Un conciutadà, mestre de professió i amb residència a Aldover em va qüestionar la meva militància política i la meva manera de pensar respecte la Independència de Catalunya. Va ser el primer cop que vaig dir que “jo, concebia la independència del meu país dintre d’una Unió Europea (llavors Mercat Comú Europeu) unida políticament”. Però “no pensava que mai, Espanya, ens concedís un status diferent al de una comunitat autònoma més”. Pareix que el pas del temps m’ha donat la raó (o me la donarà, ja que la “cosa” encara va per llarg”. Ara bé, el que no veig és que Andalusia també vulgui afegir-se a la llista d’estats independents com afirma el The Times, juntament a altres estats d’Europa com Escòcia, Valònia, Flandes u Ossètia del Sud, per posar uns exemples.

1 comentari:

EMILI NIETO ALCOVER ha dit...

Benvolgut al club. El futur del món passa per aliances polítiques i econòmiques entre països profitoses per ambdues bandes. Avui, la nostra relació amb Espanya, ni és una aliança entre iguals, ni és profitosa pels nostres interessos.

Jo abans em considerava federalista. Ara em ho segueixo sent, però sense independència l'Estat Espanyol mai serà un país federal.