dimecres, 16 de gener del 2008

COM A SOSTRE... L'ALCALDIA

“He segut derrotat”. Aquesta frase tan contundent i lapidària ha estat dita per Alberto Ruiz-Gallardón, Alcalde de Madrid i primer President de la Comunitat de Madrid. És una frase de desànim, d’una persona que ja està farta de veure com un cop i un altre no se’l te en compte. Com ell diu, d’un derrotat políticament parlant! I és que la única cosa que té en comú amb els del seu partit és que és de dretes. El PP, fill legítim i hereu de l’Aliança Popular. Tots dos partit creats per D. Manuel Fraga Iribarne, “genio y figura hasta la sepultura”. També ministre de Franco y repressor consumat. El diputat d’ERC Joan Tardà el va qualificar de fa poc de “tacat de sang”. O sigui, el PP hereu directe del franquisme. I la família Ruiz-Gallardón eren monàrquics, de dretes, però monàrquic. Però Fraga va voler agrupar al voltant del PP tots els altres partits que un dia eren independents i s’havien presentat en coalició juntament amb el PP.
Tothom comet errors i possiblement Alberto els va cometre fa anys, segurament pensant que un dia podria ser el líder d’aquest partit, que el temps que tot ho cura i tot ho fa oblidar (o quasi tot), un dia convertiria el PP en un partit de dreta i modern, com els que hi ha a d’altres països europeus com França, Alemanya o el Regne Unit. Però el PP del 2008 segueix sent tan franquista con l’AP de la dècada del 70.
Si Alberto Ruiz-Gallardón se’n va, la dreta perdrà un gran polític i l’esquerra la possibilitat de recuperar Madrid.

1 comentari:

Juan Luis Álvarez ha dit...

Como diría mi madre "cria cuervos y te sacarán los ojos", y es que estamos asistiendo al entierro en vida de Mariano Rajoy, al que más de uno dentro de su propio partido le está haciendo la cama. Me alegro porque esto deja claro quien es quien para las próximas elecciones y al fin y al cabo, quien sabe si no le sale el tiro por la culata a los secuaces de Aznar y además de perder la elecciones, cosa, espero, dicho sea de paso, con los dedos cruzados, consigue movilizar a su propio electorado en contra de una cúpula que ha rechazado al político mejor valorado del país, que tal y como están las cosas no es poco. La Botella quizás se vea como alcaldesa, y Esperanza porque no, como presidenta, sin embargo entre tanto lobo difícil no morir a mordiscos. Confiemos en el pueblo, que a veces es sabio. Siempre he visto a Alberto como presidente, de España digo, y eso pese a que no comparta con el ideología ni compañeros de juegos, pero si eso vale para centrar a una derecha más que retrograda que parece ignorar la realidad y hace cualquier cosa para arañar unos votos, por miserable que sea, al menos valdrá la pena. Espero que un día tengamos un país serio con políticos de verdad, sin embargo se me hace difícil pensar en él cuando algunos de los dirigentes responsables no del 11-M, sino de las mentiras contrastadas que sufrió todo un pueblo, siguen dirigiendo el principal partido de la oposición. Si el PSOE tras González necesito una renovación, el PP adolece de una reconstrucción, o es que Aznar está esperando en la retaguardia para volver como el valuarte de la moral ante la desidia roja.
Un saludo