dissabte, 26 de gener del 2008

IRPF: TANTA GENEROSITAT EM SORPRÈN, SR. RAJOY

M’agradaria creure totes les promeses que fa, però miri, no m’ho crec, que vol que li digui... I no és perquè els del PP tinguin fama de mentiders, que també, sinó perquè sóc dels que crec que un partit que representa el sector més dur de la dreta espanyola només mira cap els interessos dels seus votats que solen ser la gen adinerada d’aquest país i algun ignorant que de política ni n’entén ni en vol entendre... la majoria són aquell que diuen: “jo, sóc apolític”...
Però no vull que la meva afirmació sigui gratuïta i li demostraré amb “pels i senyals” que el que vostè enganya a la ciutadania quan fa aquest tipus de promeses electorals. Una llei d’IRPF no es fa de la nit al dia, costa uns anys abans no passa per totes les fases de la seva elaboració: des del redactat de la norma fins la aprovació de les cameres parlamentaries. El Partit Popular, amb José María Aznar al capdavant del govern va fer una llei d’IRPF l’any 1998. Amb una article molt detallat publicat per la revista del meu sindicat i un setmanari territorial, titulat “Els paranys fiscals del PP” vaig analitzar totes aquelles coses que, al meu entendre, suposaven un greuge per a les classes més desfavorides i per tant beneficiaven clarament als qui més guanyaven. Així, van desaparèixer les deduccions de la quota per fills, ascendents, ets i es van treure de la mànega les deduccions per “mínims personals i familiars”. D’aquesta manera, a bases imposables més elevades (el resultat net de la declaració de la renda) més diners (amb pessetes o amb euros et podies deduir) També van abaixar els tipus màxims de la quota, la tributació per augments patrimonials va passar primer al 20 % i més tard al 18. Qui té normalment augments de patrimoni? Els treballadors que amb prou feines arriben a final de mes? També van treure la possibilitat de desgravar l’ascendent o descendent si aquests feien la declaració pel seu compte, encara que les devolucions fossin minses, etc., etc.
Llavors és possible què un partit que va afavorir clarament els interessos d’uns quants (els més acabalats) pugin dir ara que abaixaran els impostos per a tothom? Sincerament, no m’ho crec! Mentre als qui guanyen menys els baixaran les engrunes, els grans beneficiats, com sempre que ha governat el PP, seran els que més especulen amb transaccions mobiliàries i immobiliàries...