dilluns, 11 de febrer del 2008

L'ENTREVISTA DE ZAPATERO A CUATRO

Seguint el torn d’entrevistes preelectorals, Iñaqui Gabilondo ha portat avui al President del Govern de l’Estat i candidat del PSOE a les properes eleccions del 9-M.
Igual com vaig fer amb Rajoy, tampoc he seguit d’una manera complerta i atenta l’entrevista, però si he pogut escoltar coses. El to de veu i la manera d’expressar-se demostren molta més convicció en el cas de ZP que el seu dia amb Rajoy. Potser perquè Zapatero jugava a casa i ho sabia.
Ha fet un repàs del que ha estat la legislatura, sobre tot ha fet incidència amb els temes socials, que sense cap mena de dubte han estat els seus principals èxits. I de cara els propers quatre anys, més del mateix, és a dir, aprofundir amb aquests temes, sobre tot en la “Llei de Dependència” i apujades del Salari Mínim Interprofessional i pensions mínimes.
Sobre el tema de la immigració, Iñaqui li ha incidit amb el que va dir l’altre dia Rajoy: “què ha Espanya hi ha 1 milió cent mil immigrants il•legals” –jo vaig entendre que va dir 1,5 milions- Zapatero ha contestat que és mentida i que no n’hi ha tants. I si t’ho poses a pensar... Com sap Rajoy els immigrants que hi ha? Hi ha alguna estadística? Suposo que són estimacions i en aquest cas, parlar de dades tan exactes, em pareix una fal•làcia. També s’ha parlat del “contracte” que volen fer complir als immigrants per a legalitzar-se. Ha dit Zapatero que això era una tontería. Que Espanya és un estat de dret i que s’han de complir les lleis (el que vaig dir jo, no?)
En fi, han parlat una mica de terrorisme, dels estatuts d’autonomia, d’economia, etc. Fins arribar al final. Rajoy va dir que si guanyava, el primer que faria seria cridar a Zapatero per a parlar amb ell. El mateix li ha preguntat Iñaqui: “Què farà si guanya les eleccions del 9-M?” Zapatero abans de contestar li ha dit que aquí també mentia Rajoy. Que quan un cap del govern crida a un cap de l’oposició és per aconseguir acords amb temes importants i que Rajoy en tota la legislatura no havia volgut arribar a cap acord. Que ell l’ha cridat 9 vegades i que Aznar, quan ZP era el cap de l’oposició, només 3.
En fi, suposo, com vaig fer l’altre dia que segons amb quins ulls un s’ha mirat l’entrevista, ha tret les seves pròpies conclusions...