dilluns, 21 de juliol del 2008

LES FICADES DE POTA DE LA PREMSA

Avui llegint el diari el Punt, a les pàgines on s’informava del congrés del PSC d’aquest cap de setmana, es parlava de l’entrada a l’executiva nacional de Núria Ventura, alcaldessa d’Ulldecona. Evidentment, després de reeditar el pacte que també hi va haver la passada legislatura, l’alcalde durant un anys i pico (crec que 16 mesos) va ser escollit Josep Lluís Millan, llavors d’ERC i ara sense afiliació després de donar-se de baixa del partit per estar en desacord amb el tema del transvasament a Barcelona. Acte seguit ho tornarà a ser Núria Ventura, com també ho va ser al final de la passada legislatura on Ulldecona va comptar per primer cop amb 3 alcaldes en quatre anys.
Quan llegeixes les noticies, reportatges i de vegades, alguns articles d’opinió, te’n adones de que hi solen haver errades d’aquest tipus que, per a la majoria de lectors passen totalment desapercebudes si no ets un coneixedor del tema.
No fa gaires mesos també hi vaig trobar una errada greu, de la que vaig parlar en aquest mateix blog a la veu de l’Ebre que, quan repassaven les eleccions de la Ràpita des de l’any 79 fins l’any passat, van mesclar-les amb les de Gandesa. Jo que segueixo prou de prop la vida política, sobre tot la municipal d’aquestes terres i fent un esforç me’n puc recordar el nom de molts dels alcaldes de les Terres de l’Ebre, sobre tot de la comarca del Montsià i bona part de la del Baix Ebre, ho vaig observar, però estic segur que molts ni s’hi van adonar.
Així, també cal dispensar si aquest cronista, de tant en tant, te algun lapsus o errada. No sóc professional i sovint no disposo de la documentació que té un diari o setmanari amb molts d’anys de “volada”.

3 comentaris:

Gustau Moreno ha dit...

Tens raó. De fet, vaig veure que aquesta errada sobre el càrrec actual de Núria Ventura també figurava en altres informacions sobre el congrés del PSC. Això em fa pensar que qui va cometre l'errada fos la font que donava la informació sobre la composició de la nova executiva. En aquest cas, és evident que la persona que escrivia la notícia no era de les Terres de l'Ebre, ja que els periodistes d'aquí sabem que Núria Ventura no tornarà a ser alcaldessa fins a la tardor, i hauríem reparat l'errada.

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Avui me’n ha vingut una altra, aquesta del 9. Fa aproximadament 1 mes el titular parlava de que Tortosa encapçalava el medaller del campionat de Catalunya de rem. Quan llegies la noticia te’n adonaves que el guanyador havia estat el Club Nàutic d’Amposta. Vaig enviar-li un escrit a la cap de premsa de l’ajuntament d’Amposta Núria de Santiago per a que demanés una rectificació. No sé si finalment van corregir l’errada.

La de Santiago ha dit...

Jo tampoc sé si el van corregir, la veritat, els hi vaig demanar que ho fessin, però l'endemà no ho vaig veure.