dimecres, 13 d’agost del 2008

JURAT A LA XXIV FESTA DE L'ARROSSEJAT DE L'AMETLLA DE MAR

Aquest matí m’ha despertat el so del meu mòbil. Des de l’altre costat, l’interlocutor m’ha convidat a “ser jurat de la XXIV jornada de l’arrossejat”. La veritat és que la invitació m’ha optat, ja que ha estat del tot inesperada per a mi.
L’origen d’aquesta invitació va ser una conversa que vaig tenir amb l’amic Antoni Montagut, regidor de turisme de l’Ametlla de Mar i a qui conec des de que teníem 13 anys. Es veritat que en aquesta conversa va dir que em volia convidar a les jornades gastronòmiques que es celebrarien al seu poble, però el que ha estat una sorpresa és el fet que “em vulgui fer treballar!”. Encara que la idea de fer una cosa que no havia fet fins ara, m’ha entusiasmat...
Aquestes XXIV jornades de l’arrossejat es faran dissabte 23 d’agost al costat de la cofraria de pescadors de l’Ametlla de Mar als voltants de les 6 de la tarda (http://www.ametllademar.org/)
Abans es deia que, a la vida, s’havia de tenir un fill, plantar un arbre i escriure un llibre. No estic segur si amb el pas del temps això ha quedat desfasat o no, però és evident que avui, amb les noves tecnologies es poden fer moltes coses inimaginables només fa unes dècades. Fins ara, jo n’he fet les dues primeres. Només em manca escriure el llibre que, estaria al meu abast si publiqués la recopilació de rutes turístiques per les nostres contrades que ja tinc escrites i “publicades” a l’altre blog: “El Tossal dels Tres Reis”. Per cert, la ruta que tinc en preparació comença, precisament, a la Cala i ens portarà fins a Deltebre, amb el títol de “La mar de l’Ebre”.
I és que ser jurat a unes jornades gastronòmiques era una de les coses que encara no havia fet. En la meva vida he tingut l’honor de casar, també de fer de jurar en diverses oposicions, etc. Però aquesta invitació m’ha omplert de satisfacció, ja que l’Ametlla de Mar és un poble de pescadors amb una magnífica cuina basada amb les delícies de la mar que, combinada amb altres productes de la terra com l’oli d’oliva, les verdures de la nostra horta, etc. la fan quasi bé que incomparable.
Gràcies al Patronat de Turisme de l’Ametlla de Mar i, sobre tot, al seu regidor Antoni Montagut per haver-me fet aquesta invitació. Ens veure’m el dia 23!