diumenge, 30 de novembre del 2008

ANUNCI RETIRAT DE LA TELEVISIÓ

Segurament que ni us heu adonat. Però des de ja fa uns dies, un anuncia ha desaparegut de TV3. Una pista? Era institucional! Us recordeu d’aquell anuncia del Síndic de Greuges de Catalunya que animava els ciutadans a queixar-se pel tracte dels funcionaris de la Generalitat? A que fa dies que ja no el veieu?
A un company de feina, delegat sindical de la UGT i persona molt compromesa li va semblar que l’anuncia “no deixava gaire ben parats” els funcionaris de la Generalitat, ja que pressuposava que el ciutadà era tractat de forma incorrecta.
Ni el meu company ni jo son funcionaris de la Generalitat. Sí de l’administració de l’Estat. Un, com ara jo, podia interpretar que l’anuncia “no anava amb mi”, però al meu company li va molestar força.
Així que va escriure al Síndic de Greuges (cal aclarir que el Síndic de Catalunya és una institució del Parlament de Catalunya; el cap visible és el propi Síndic, en aquest cas Rafael Ribó i Massó, però compta amb tot un equip humà per a realitzar les diferents tasques) queixant-se de l’anunci. Li va respondre la cap de premsa, la Fina Brunet (us en recordeu d’ella? Era una de les que feia “Tres senyores i un senyor”) explicant-li que es pretenia amb l’anunci. Jo crec que el missatge era força clar: que tot ciutadà té dret a queixar-se si no rep un bon tracte de l’administració catalana. Però un sé li pot adreçar al Síndic per moltes més coses, no només pel motiu exposat.
Evidentment, el meu company no va quedar conforme amb la resposta i hi ha insistir. No va rebre cap contestació més, però l’anuncia ha estat retirar.
Ell ho considera una “petita” victòria.
Fins ara havia sentit parlar de retirar anuncis per sexistes i discriminatoris, però reconeixereu amb mi que fer-li retirar un anuncia al Síndic que és qui ha de vetllar per a que no passin aquestes coses, no deixa de ser paradoxal.