dimecres, 29 de juliol del 2009

ESTAFA PEL MÒBIL

Em va passar a mi i mira que jo, d’entrada, ja no crec en aquest tipus de coses... Ahir vaig rebre un missatge al mòbil que em deia que m’havia tocat un mòbil NOKIA N86 o N97 (suposo que dels darrers models que han sortit al mercat) Com a remitent sortia RENNOVA i calia enviar un missatge al 5522 posant la marca de telèfon esmentada. Després de rumiar-m’ho, finalment, i pensant que no hi perdia molt (1,5 euros), vaig respondre el missatge. A parit de llavors cada cop que els hi responia, me’n enviaven un altre. Primer em van demanar el meu número de mòbil (em va estranyar, ja que si eren ells els que s’havien posat en contacte amb mi i jo, a sobre, els havia respost, el sabien!) Després el meu nom i cognoms. Aquí vaig estar a punt de deixar-ho estar, però encara vaig respondre. Llavors en vaig rebre un altre on se’m demanava el meu domicili “per si tenia sort i em tocava”. Vaig deixar-ho córrer i vaig trucar al telèfon d’atenció al client de la meva companyia i em van suggerir de presentar una denuncia davant els organismes pertinents. L’estafa només eren 4,5 € i vaig pensar que no valia la pena. No obstant la meva trucada era per “avisar-los” i que hi posessin les mesures oportunes. A l’altre costat del telèfon, el senyor que em responia, em va dir que jo ho coneixien...
Crec que la companyia que els va contractar el 5522 (suposadament Telefònica) hauria d’actuar d’ofici en aquestes accions il·legals.

1 comentari:

Dani ha dit...

Acabo de caure en la mateixa estafa. És indignant que es permetin aquest tipus d'actuacions i no s'hi faci res. Crec que això es podria acabar facilment fent responsables subsidiaris a aquells operadors que permetin o fomentin aquestes pràctiques il·legals, amb una multa exemplar equivalent a 100 vegades el total facturat per aquests números rapinyaires.

En fi, moltes gracies pel teu missatge, al menys m'ha permès evitar que els hi continués el joc després de la primera ensarronada.