dimarts, 1 de juny del 2010

ELS POLÍTICS A LA MANIFESTACIÓ DE BARCELONA


Després de penjar el comentari sobre la manifestació convocada per la PDE del passat diumenge a Barcelona, l’amic Brian va deixar-me un comentari on es preguntava on estava l’alcalde de Tortosa (ja que ell no l’havia vist) o algú del seu partit.
La manca de temps (ja era una hora molt avançada de diumenge) va fer que no posés a tots el polítics que hi havia (o al menys que jo vaig veure... I en vaig veure uns quants)
Possiblement, el polític de “ més pes” era l’Oriol Junquares, eurodiputat d’ERC amb qui em vaig topar moments abans de que sortís la manifestació de la plaça de Urquinaona. Estava també Pere Muñoz, senador de l’Entesa de Progrés que va fer una entrada al seu blog sobre la seva assistència a la manifestació. Els alcaldes de Deltebre Gervasi Aspa i el de Miravet, Toni Borrell. Diversos regidors: el d’ERC d’Amposta Victor Conesa, Ricard Forés, també d'ERC de Trotosa, Jaume Forcadell d'ICV-EUA de Tortosa, l’independent de Roquetes Javier Alegret i els de CiU Lluís Soler de Deltebre i Joan Caballol de Tortosa (tal i com se’n ha assabentat finalment Brian) També vaig veure a Josep Maria Franquet (com no!) que encara que ja no estigui en política activa, sempre ha defensat el riu des dels seus posicionaments polítics (AP, PP, independet...)
Suposo que me’n deixo algun, perquè no recordo ara mateix o perquè, simplement, no el coneixia.
La periodista Sílvia Berbís, directora del setmanari l’Ebre, em va dir que havia vist a Daniel Pi amb una samarreta de la Coordinadora contra el Magatzem Temporal Centralitzat (MTC) o “cementiri nuclear”, que donava suport a la manifestació amb els coneguts membres Juli Loras, José Juan Ferré i Antonio Recio, entre d’altres.
Dels científics dels que han donat tradicionalment suport a la plataforma només vaig veure al rapitenc Antoni Canício, segut a un bar molt prop de la plaça de la catedral quan la manifestació ja s’havia acabat. No vaig veure (i suposo que no estaven) ni a Narcís Prat, ni a Javier Martínez Gil i, evidentment, a Pedro Arrojo, en altres temps una de les persones més implicades amb la lluita anti-transvasament.
El cert que les absències respecte a les manifestacions d’altres temps van ser nombroses i significatives, encara que els “incondicionals”, aquells que no busquen cap rendibilitat política i, fins i tot estan fastiguejats del comportament de determinats polítics, hi eren tots... M’imagino...

4 comentaris:

Brian ha dit...

Hola,
gracies, un repas bastant bo - puc afegir que també vaig vore a Jaume Forcadell de ICV de Tortosa, i segur que hi havia mes gent politica pero no soc massa bo reconeixent-los ..... es cert que de la "vella escola" de cientifics, també faltaven alguns, pero si que em consta que Pedro va enviar un missatge de suport a la manifestació.

Bé, ara a vore que diu Brussel·les de tot aixo ....

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Cert. Ara que ho dius jo també el vaig veure. L'afegeixo a la llista.

susanna abella ha dit...

Pedro Arrojo si estava en la gent d'Aragó i Javier Martinez Gil es va excusar perque tenia un compromis familiar que no es podia saltar perquè sino també hagués estat,

Cucafera ha dit...

Encara que el protagonisme d'Arrojo no sigui el mateix d'abans, no se si per culpa seva o no, però cel·lebro molt la seva assistència a la manifestació.

http://www.diagonalperiodico.net/aragon/Aragon-y-Cataluna-deben-ir-de-la.html