dissabte, 26 de febrer del 2011

INTENT D'ESTAFA?


El passat dijous per la tarda em va sonar el telèfon fix de casa. Vaig contestar i em van dir que em trucaven del meu subministrador de telefonia. Degut a un error, el nom que figura a les factures no és “exactament” el meu, per la qual cosa, quan s’adrecen a mi, ho fat malament, com va passar dijous. Em van preguntar si havia rebut el “router blanc” (el que ara tinc és negre) Els hi vaig dir que “no” i en van respondre que el rebria “properament”.
Llavors em van dir que si me’n havia adonat que la companyia que em subministrava fins fa uns mesos havia estat absorbida (fins llavors era filial) Els hi vaig dir que si. A partir d’aquí em van parlar d’una oferta durant uns mesos que, al final d’aquell període em tornarien aplicar la mateixa tarifa plana que vaig contractar amb l’altra companyia. A qui no li pareix bé que et facin una rebaixa encara que només sigui per a uns mesos?
Llavors van dir que havien d’efectuar una sèrie de comprovacions per veure si les dades que els figurava eren correctes o no. Així, cada cop que m’anaven preguntant, responia. Al demanar-me el DNI, em van dir que, per “seguretat”, no els hi digués la lletra que me la dirien ells (o ella en aquest cas, ja que es tractava d’una dona) I així ho vaig fer. Finalment em van demanar el meu número de compte. Els hi vaig respondre que per “seguretat”, no els hi donava per telèfon. Em van preguntar si havia tingut algun tipus de problema i els hi vaig dir que no, però que els hi vaig insistir que no els hi donaria per telèfon.
Llavors, la senyora, sempre amable, em va dir que li demanaria al seu cap de poder-me’l dir ella i jo li confirmaria de ser correcte i que em tornarien a trucar divendres. Varem acordar una hora que jo estigués a casa i així va acabar la trucada.
Ahir, a l’hora acordada no em van trucar i dubto molt que ho facin. Vaig recordar després que va un anys (aproximadament) també vaig rebre una trucada on van acabar demanant el compte i tampoc, en aquell cas els hi vaig voler donar. Des de llavors no m’havien trucat més.
Evidentment he de pensar que em volien estafar. Pot ser no, però en aquests casos hi ha que actuar amb molta cura. No seria el primer ni tampoc l’últim que enganyen amb aquests tipus de procediments.
Així que pareu atenció quan rebéssiu aquesta mena de trucades.
¿No creieu que seria més procedent que la companyia de telefonia et fes arribar un escrit, bé per correu ordinari, bé per correu electrònic on t’anunciessin de l’oferta?
Si ja tenen les teves dades, perquè te les tornen a demanar? Fent unes petites comprovacions ja estaria bé, no?
El que he dit abans, esteu a l’aguait!          

4 comentaris:

Cucafera ha dit...

N'estic fins més amunt ( i fins al mig ) de les trucades oferint-me grans avantatges de telefonia, sobre tot d'ADSL.
No fa massa dies en vaig rebre una, des de Lima, que em va mosquejar, primer em diuen que son de la meua mateixa companyia i a continuació em pregunten en qui tinc contractat Internet. Els dic que no em crec que siguin de Movistar, com pot ser que em truquen de la meva empresa suministradora del servei i em pregunten en qui tinc el servei ? i ho deixem aquí.
Envio un correu a Movistar preguntant si pot ser lògic el que m'ha passat i em contesten, és pot veure que fan especial esment de no donar mai el numero de compte.:

"Con relación a su correo electrónico recibido en www.movistar.es, le informamos de que existen departamentos de Marketing contratados por Movistar que realizan llamadas u ofertas comerciales.

No obstante, ellos solo reciben un listado de números, no teniendo acceso a la ficha del cliente.

No obstante, le recordamos que Movistar nunca le va a solicitar el número de cuenta bancario.

Esperando haberle sido de ayuda, atentamente,
A. Antón / Atención al Cliente

Giordano_Bruno ha dit...

El tema del DNI, te tramapa, poden saber la lletra sense cap problema. http://www.aulademate.com/contentid-90.html

Giordano_Bruno ha dit...

El DNI, el poden saber fàcil.
http://www.aulademate.com/contentid-90.html

Ben fet de sospitar.

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Sobre la lletra del DNI (també sobre els dígits de control del número de compte) no cal que m'expliques res. Jo treballa a l'Agència Tributària (la 'inventora' del càlcul de la lletra) i molts de programes informàtics t'ho donen.
No sé si saps que els dígits de control del número de compte bancari estan en relació amb l'entitat i la sucursal (el primer) i amb la resta del número el segon) Fixa't com tots els dígits de la mateixa sucursal comencen pel mateix número o sigui, tenen una única "desena".