dilluns, 18 d’abril del 2011

ELS NOUS "PARADISOS FISCALS"


En un món cada cop més globalitzat, els paradisos fiscals, poc a poc es va reduït. A un estat (l’espanyol) descentralitzat en autonomies (no m’atreveixo  dir que cada cop més descentralitzat) sembla ser que se’n poden crear de nous (estic parlant de paradisos fiscals)
Si fa uns dies el president Mas ja va dir que es suprimia l’Impost de Successions i Donacions per evitar discriminacions de Catalunya amb comunitats com València i Madrid, ara es vol rebaixar l’IRPF als qui guanyen més de 120.000 euros anuals per a que no se’n vagin a tributar a Madrid que Dña. Espe els hi farà “més bon preu”.
D’un govern de dretes com és el de CiU només es podia esperar una supressió d’impostos. Segons diuen la rebaixa de l’IRPF la portaven al programa. Algú em pot explicar el perquè, en moments de crisi, se’ls  hi poden rebaixar els impostos als qui guanyen més? Jo no ho entenc. Crec que se’ls hi haurien de baixar als que no arriben a finals de mes. Jo ja fa un parell d’anys vaig proposar que no tributés l’atur enviant cartes a diferents mitjans de comunicació. Evidentment, ningú em va fer cas...
I sobre l’anar a tributar a Madrid (per exemple), el que cal fer és un major control dels domicilis fiscals. Si algú viu i treballa a Catalunya ha de tributar aquí, no hi ha cap mena de dubte que ha de ser així. I si treballa aquí i viu fora de Catalunya, s’ha de veure si resideix aquí més o menys de 183 dies a l’any (que és el que estableix la lleia a l’hora de fixar el domicili fiscal) per això estan els mitjans tècnics i per això estan les inspeccions.
I si un català per eludir pagar uns diners al seu país, fixa el domicili fora de Catalunya, demostrarà que no és un bon català. Per molt que voti CiU...