dilluns, 22 d’agost del 2011

AMPOSTA CAPITAL... CAPITAL DE QUÈ?


A Amposta Convergència insisteix que “som” capital. D’una forma ambigua si voleu, però des de fa anys, i de tant en tant, treuen el tema. La darrera vegada es va iniciar tot just durant la campanya electoral de les passades municipals: “Amposta, capital comercial de les Terres de l’Ebre”, en un intent (?) de potenciar el comerç local.
Aquest dies he arribat a una conclusió contundent: Si som capital, és de la brutícia i l’abandonament. I no sóc l’únic que se’n adona.
Ahir pel matí, quan vaig anar a tirar bosses de reciclatge, els veïns del carrer Brasil es queixaven de que la gent, abans de tirar les bosses dintre dels respectius contenidors, miren i si hi ha algú que els mira, aixequen la tapa i les tiren a dintre, però si no veuen a ningú que els estigui mirant, les deixen fora amb les olors que això provoca amb les temperatures elevades de l’estiu amb les consegüents molèsties per als veïns de la zona.
Però no només hi ha brossa prop dels contenidors, també pels carrers, solars abandonats, etc. Una de les veïnes del carrer Brasil, referint-se a tot plegat deia: “Això és per enviar una foto al Diari de Tarragona”. No ho farà. Sembla que l’únic que mostra fotos i les envia de tant en tan al diaris sóc jo i, es clar, de vegades passo com “el dolent de la pel·lícula”.
Ahir, mentre es feia el “Cosso Iris”, vaig trobar gent que havien vist la foto que em publicava el Periódico em van felicitar. Però també hi va haver qui em va dir: “Mira que t’agrada moure ‘follón’”. Creieu-me que jo no ho voldria. Sóc el primer en voler una Amposta neta i endreçada, però malauradament no la tenim i tampoc veig que s’hi faci cap esforç per a tenir-la. També em van dir que "ja se'n havien adonat" sobre el que jo denunciava (l'herbassal que hi ha al costat del centre d'arts visuals), però tampoc ningú es va queixar. 
És evident que no tota la culpa és dels nostres governants local, també la tenen els ciutadans (i ciutadanes) incívics que no els importa gens ni mica la qualitat de vida que puguin tenir els seus conciutadans.
Aquí teniu uns clars exemples d’això que estic dient. 
Contenidors carre Brasil.
Carrer Brasil.
Baixos inacabats davant del CAP I
 Contenidors carrer Gran Capità, al costat del parc municipal.
Carrer Amèrica.