dilluns, 1 d’agost del 2011

AVUI, 1 D’AGOST



Tradicionalment en arribar el primer dia d’agost, han començat les vacances de molts milions d’espanyols. Les famílies, aprofitant els vacances laborals del pare o de la mare (o de tots dos) han agafat el cotxe i s’han desplaçat a algun lloc de la geografia espanyola. De vegades simplement a algun poble del costat de casa (els de Tortosa a l’Ampolla, els d’Amposta a la Ràpita, els d’Ulldecona a Vinaròs o Peníscola) Altres vegades les destinacions turístiques estan molt més allunyades i tal vegada s’haurà d’agafar l’avió o el vaixell per a fer un creuer per allunyats mars...
Encara que només sigui per uns dies, jo encara no tinc vacances (però només fa uns dies en vaig poder gaudir d’unes poques per a visitar als meus cosins de França –com ja sabeu el meus més fidels lectors-)
Pujant a treballar a Tortosa, i mentre escoltava per la ràdio que “en aquella hora del matí les carreteres estaven menys transitades de que acostuma a ser”, m’estava creuant amb més de 15 cotxes que, un darrer l’altre anaven direcció a Amposta (o la Ràpita...) Entre ells m’he creuat amb el cap d’una policia local de la comarca amb rang d’inspector que anava amb les llums apagades tot i estar ennuvolat. Com podeu apreciar el fet no m’ha passat desapercebut i més tenint en compte que la majoria si que les portaven (ja sabeu que ara anar amb les llums enceses en plena llum del dia no es cap motiu de sanció, fins i tot es recomanable i, sembla ser, que serà obligatori a partir de l’any proper)
En arribar a Tortosa em pensava trobar aparcament en facilitat i, evidentment que hi toqués l’ombra abans de que em toqués tornar agafar el cotxe per a marxar cap Amposta.  Però no ha estat així, avui, precisament avui primer d’agost, ha estat un dels dies on aparcar m’ha estat més complicat. Si tenim en compte de alguns dels meus companys de treball que també aparquen per la mateixa zona han començat vacances, cal pensar que han estat molts els que no han pogut sortir de casa. Potser sortiran durant els proper dies, però avui sembla ser que no. Però de moment, avui, m'ha tocat deixar-lo al sol.

A cap de poques hores, quan estava llegint el diari, un titular de primer pàgina m’ha cridat l’atenció: "Ja ni l’agost és com abans” i subtitula: “El canvi de model fa que els ciutats no quedin buides”. Ja em trobat l’explicació...


(Evidentment la foto no correspon ni avui ni al lloc per on passo normalment)