dissabte, 17 de setembre del 2011

LA FOTO DEL DIA 17-09-2011

L'altre dia vaig passar per la plaça Pius XII de Tortosa. Per aquells que no la coneguin, és una petita plaça que hi ha just al darrera de l'església del Roser, al barri de Ferreries.
Allí hi ha hagut "des de sempre" un petit monòlit amb l'esfinx de l'esmentat papa de l'Església Romana.
El que em va cridar l'atenció és que han arrancat el medalló que reproduïa el seu rostre. Gamberrada o justícia? -em vaig preguntar-. Fins ara, els atacs en pintura roja (tal com es veu al pedestal) havien estat sovint, però mai (al menys que jo sàpiga) s'havien atrevit a tant. 
Els col·lectius per a la recuperació de la memòria històrica fa temps que demanen que siguin retirats tots els símbols que representin els anys més foscos de la nostra història o d'altres que, com aquest, ret homenatge a un papa que va estar al costat les les dictadures feixistes europees (Alemanya, Itàlia i Espanya)
Per tant, m'inclino a pensar que és una reposició històrica, un acte de justícia. Ara només cal que l'Ajuntament tortosí canvii el nom a la plaça que, de segur en trobaran molts més adients i, tal vegada, de persones que s'ho mereixen més.