diumenge, 25 de desembre del 2011

UNA “XV”



Als “Quatre Cantons” d’Amposta, on ara hi ha una sucursal de la Caixa, hi va haver la cafeteria Ebro, popularment coneguda com “el de Culderó”.
Un dia, a l’entrar, vaig veure al terra, al costat del taulell,  una caixa de cartró de cerveses de la marca San Miguel, concretament de la classe “Selecta XV”. Com feia temps que la volia provar, vaig decidir que aquell seria el moment de fer-ho. El meu amic Vicent va decidir que ell també la provaria.  
Ens varem seure en una de els taules, no gaire lluny del taulell, en uns típics bancs de fusta amb espatllera.
A l’hora de demanar, quasi tots els amics van optar per una Voll Damm. En arribar a mi, el cambrer va preguntar-me que volia i li vaig dir: “Una equits uve”. Llavors li va demanar a Vicent i li va respondre: “Jo també prendré  ‘una equits uve’”. El cambrer no ho tenia clar i em va tornar a preguntar:
 
-Tu que vols prendre?
-Una “equits uve”, -Li vaig respondre-
-I tu? –Li va preguntar a l’amic Vicent-
-També una “equits uve”. Li tornar a respondre.
L’empipament del cambrer anava creixent, davant del que considerava un intent de prendre-li el pèl per part nostra i entre amenaces de donar-nos una bufetada, encara ens ho va preguntar un parell de cops més.  
Finalment varem decidir prendre una Voll Damm.