divendres, 3 de febrer del 2012

L'ARTICLE DEL DIA 3-02-2012: "Tortuga o papallona" de Xavier Bru de Sala.



Aquest article el publica avui el Periódico de Catalunya aprofitant que començava a Sevilla el congrés del PSOE. L’he trobat força encertat, ja que reflecteix molt bé el que jo també penso dels dos candidats. La setmana passada vaig publicar jo també un article donant la meva opinió envers de Rubalcaba i la Chacón.
L’article està escrit per l’escriptor Xavier Bru de Sala i es titula “Tortuga o papallona”. El subtítol ja és tota una declaració d’intencions. “Ni Chacón ni Rubalcaba tenen la més mínima intenció de reformar ni corregir Espanya”.
Arribat a aquest punt potser mols diran: I per a què cal canviar Espanya? En canvi jo si que ho considero un canvi necessari, ja que una hipotètica independència de Catalunya (dintre del context que sigui) passa per una Espanya molt més tolerant i oberta i no la carca i rància que tenim ara.
Unes pàgines més, concretament a la 13, dintre de l’apartat “Panorama”, es poden veure els rostres dels dos candidats dintre d’un símbol del ging i jang en roig i negre. Sobre Rubalcaba es diu: A favor “Solidesa, experiència i sentit de responsabilitat. Es va sacrificar pel partit” i en contra “Edat, dilatada trajectòria i forta derrota en les eleccions del 20-N del 2011.
I sobre la Chacón: A favor “Ha aixecat la bandera de la il•lusió i ha jugat bé la seva condició de catalana que se sent espanyola i en contra “En el seu discurs preval més la forma que el fons i té poca experiència en el món intern del partit.
Per acabar una definició sobre la Chacón que l’altre dia em va deixar un company de Facebook: “És un producte de màrqueting del PSC”.
Penso que ja està tot dit.