dijous, 28 de juny del 2012

M’HA PASSAT AQUESTS DARRERS DIES




Els passats divendres i dissabte a mon fill petit li va sortir una feina per la nit al port de Vinaròs. Va anar amb el meu cotxe i el primer dia el va deixar aparcat al passeig. El matí següent se’l va trobar amb un cop a la part davantera dreta. A part de la planxa, tenia el retrovisor i el “tapa-cubs” (no tinc clar que la paraula sigui correcta) trencats. El propietari del vehicle que ens va deixar el “regalet”, no es va molestar en deixar cap nota. Sembla ser que ara ja no es porta.
Un veí em va comentar que una vegada li va passar al pàrquing de DAPSA, on treballava i no va esbrinar qui li havia fet. Ho va anunciar en el moment de l’entrepà i va qualificar amb una paraulota a l’individu que li havia donat el cop al cotxe. Ningú se’n va donar per assabentat.
Dilluns, en arribar de Tortosa, vaig passar per una planxisteria per a que em fessin un pressupost sobre el que podria costar-me la reparació. Em van dir que estaria al cap d’una estona. Vaig deixar passar un temps prudencial i m’hi vaig apropar (cal dir que està a dues travessies de casa)
A la persona que m’ho havia de fer, li va sortir una urgència (sé li va avariar la nevera i va se’n va anar a comprar-ne una de nova) i no estava en aquells moments.
Ahir, en arribar de Tortosa, com si fos “el dia de la marmota” hi vaig tornar a passar (fins i tot vaig aparcar al mateix lloc) Tampoc estava; un treballador em va dir que encara no havia arribat... No passava res. Vaig dinar, vaig fer una mica de migdiada i vaig tornar-hi anar. Aquest cop sí que hi era, però... No se’n havia recordat de fer-m’ho. Finalment, ahir, per tercer dia consecutiu vaig d'haver de tornar a passar i, aquest cop sí. 500 euros és el que pujar el pressupost, poc més o menys. Uf!! 
Sembla mentida la poca professionalitat d’alguns. Jo, que porto 26 anys treballant de cara al públic, per una cosa així, segurament m’haurien fet “sortir els colors”. Però sembla ser que quan es tracta de l’empresa privada, aquesta mena de contratemps, no importen gaire.
Què us fa pensar tot això?
Primer.- Que, per a ser un país competitiu encara haurem de millorar molt.  
Segon.- Que hi ha qui es queixa que no té feina i sembla ser que hi ha gent que no en vol o, al menys, semblen poc interessats.
Tercer.- No us penseu que no me’n recordo de la persona que va causar els desperfectes del meu cotxe. L’opinió que tenia el meu conegut de DAPSA de qui li va causar els danys al cotxe d’ell, el mateix penso jo. Queda dit.


Joan Ferré