diumenge, 29 de juliol del 2012

JUGUES?




Problema de lògica. Dos cotxes (un model antic de Volkswagen Golf i un Citroën Xsara Picasso, tampoc massa nou) surten de Tortosa pràcticament a la mateixa hora. Els dos circulen per l’Eix de l’Ebre o C-12 i, en arribar a la rotonda dels “nusos”, el Golf avança pel carril interior a la Picasso. No hi ha cap avançament més i cap dels dos cotxes s’atura. No obstant això, la Picasso arriba primer a Amposta a certa distància del Golf.
Em pots explicar que va passar?

...


Qui em coneixeu bé i sap compenso a l’hora de conduir, i per això, segurament, tindreu una mica d’avantatge. Una pista: al volant de la Picasso anava jo.
Abans d’explicar-vos el que va passar, em remuntaré a uns mesos enrere.
Sabeu que treballo a Tortosa. Un dia, en arribar a la mateixa rotonda, la dels “nusos”, em vaig situar al carril de la dreta, mentre que el mateix Golf es va situar a al de l’esquerra. Va aprofitar el carril interior de la rotonda per avançar-me.
Com que conec els propietaris del Golf (ella és companya de treball, però aquell dia conduïa els seu marit, igual que el dia dels fets), en trobar-la quan vaig arribar a treballar, li vaig preguntar si el seu marit era “Fernando Alonso”. Em va respondre que hi havia dos carrils. “Sí, però en sortir de la rotonda només n’hi ha un i, què passa si tots dos arribem allí junts?” –li vaig respondre-.
La situació era força semblant a la dels dia dels fets, però en sentit contrari de circulació, ja que va ser en sortir del treball. L’única diferència és que sortint de Tortosa hi ha dos carrils. El Golf anava pel de l’esquerra i, en arribar a la rotonda, em va tornar a avançar, però... I aquí està la solució al problema, quan havia de sortir i seguir per la C-12 direcció Sud, es va trobar amb un camió que estava girant pel carril exterior i no va poder sortir, la qual cosa va fer que hagués de fer una volta sencera a la rotonda, fet que jo  “vaig aprofitar” jo per a treure-li certa distància. Suficient per arribar (sense córrer més del compte) primer a Amposta.
Sempre he dit que una bona part dels conductors no saben circular per les rotondes. Quan hi ha dos carrils, pel de l’esquerra sempre hi haurien d’anar els que han de girar, en aquest cas, cap al pont del Mil·lenari i, pel de la dreta, els qui han de girar cap a la dreta (Raval de Cristo) o seguir recte direcció S. Només els camions, si la rotonda és petita (que no és el cas) haurien de poder anar per la dreta (encara que giressin cap a l’esquerra) per motius de maniobrabilitat del vehicle.
Crec que queda suficientment demostrada aquesta circumstància amb el joc i l’anècdota que us acaba de fer.        

4 comentaris:

Brian ha dit...

Ha tocat un dels meus temes preferits!
Si hi ha dos carrils en una retonda, per mi s'hauria de anar pel carril de fora (la dreta) els que volen agafar la primera sortida, o continuar recta - i anar pel carril interior (esq), aquells que volen agafar la tercera sortida. Tal com dius tu.
Peroooooo , segons la Guardia Civil (o almenys un que he vist en un video), i molts profes de auto-escola, sempre s'hauria de anar pel carril de fora, encara que vulguis fer un gir de 270º. Si vols, et passo el video.
Ho trobo una aberracio perque (a) crec que a la majoria de pàisos s'actua com he dit jo (i tu) (b) a les retondes senyalitzades, és aixi, i (c) si tots hem d'anar pel carril de fora, perque les fan en 2 carrils????

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Brian, una pregunta: I a Anglaterra, com feu les rotondes? Imagino que a l'inrevés d'aquí, no?
O allí no n'hi ha?

Brian ha dit...

Com dirien els anglesos, alli els voltem de la manera correcta ;) com les agulles del rellotge.

https://laviaaugusta.blogspot.com ha dit...

Els anglesos sempre tan "ells". :-))