dimarts, 10 de juliol del 2012

SOBRE APARCAMENTS I GUALS



Donar la resposta correcta als problemes que s’ocasionen en temes de circulació és molt difícil. De vegades “es desvesteix un mort per a vestir-ne un altre”. O sigui, és dóna resposta a un problema per a crear-ne un de nou.
Fa unes setmanes es va decidir que, en alguns carrers on es podia aparcar de forma alterna cada quinze dies, es passés a aparcar només a un dels costats.
Aparcar per quinzenes tenia un problema endèmic: els dies 1 i 16 de cada més, sempre hi ha cotxes aparcats al costat on no tocava. S’aparcava abans de les 12 de la nit al costat correcte i a partir d’aquell ora ja estaves mal aparca. De vegades hi havia qui no tenia cap mirament i tot i aparcar bé, si a l’altre costat hi havia un altre vehicle i si es tractava d’un carrer estret, això podia produir un tap al carrer i impedir s’hi pogués circular.
Però a l’hora d’escollir el costat on permetre aparcar, com es va fer?
Sembla ser que es va decidir pel costat on menys guals hi hagués. Però que passa amb els guals de l’altre costat? Molts de propietaris s’han donat compte que no serveixen de res, perquè ara ningú els hi pot aparcar davant i han procedit a donar-se de baixa.