dimecres, 19 de desembre del 2012

La meva loteria

Jordi Évole  -periodista-

He aprofitat un moment en què no dimitia cap president del Parlament balear (ja en van dos) per anar a comprar loteria de Nadal. I la venedora m'ha comentat que, per tenir sort, s'ha de fregar el dècim sobre la panxa d'una dona prenyada. Cap problema: aquest país va sobrat d'emprenyats. Fins i tot els comissaris de policia estan emprenyats. Han passat d'emprenyar a estar emprenyats. Ja se sap, no és el mateix estar fotut que estar fotent-li. Ni estar dimitit que estar dimitint, una forma verbal que Felip Puig no sap conjugar.
La nòmina d'emprenyats polítics és llarga. Artur Mas n'està. Espero que em deixi fregar els meus dècims. Potser demà li truco. ¿I si en comptes de quedar amb Mas truco a Josep Antoni Duran Lleida? És el nostre calb de la loteria, perquè és una loteria saber si està a favor de la independència o no.
Millor que pensi més opcions per si em fallen Mas i Duran. Ja ho sé: me'n vaig al PSC i començo a fregar el dècim per la panxa de Pere Navarro. Però no fregant fort, sinó una mica més suau, com el federalisme. I, vinga, ara frego una mica més per aquí i després una mica menys per allà... És a dir, asimètricament. Segur que em toca la Grossa. I si Navarro no hi és, a veure si trobo Bustos, un altre emprenyat. No estaria malament,i de passada li preguntaré si per Nadal pensa menjar marisc, que és ric en mercuri.
He comprat un parell de números sensacionals. La venedora m'ha recomanat que escollís els que representin coses molt importants per a mi. M'he decidit per aquests dos: 20711 i 06607. El primer és per una data entranyable: el 20 de juliol del 2011 va sortir a borsa Bankia. I el segon és per una qüestió professional: el 6 de juny del 2007, que és quan Díaz Ferrán va arribar a la presidència de la CEOE. A Soto del Real estan encantats amb l'arribada de l'empresari: els presos necessitaven per a la seva rifa nadalenca una mà innocent.
Carlos Fabra, assessor
Dels dos números en vull fer participacions, per repartir amb la família i els col·legues. M'han assegurat que el millor és demanar informació als bancs, que són experts a fer unes bones participacions preferents. Encara que per assessor bo en loteria, l'expresident de la Diputació de Castelló Carlos Fabra. Els premis li han vingut caiguts del cel. I ja se sap: afortunat en el joc, desafortunat en avions.
Potser no em toca la loteria. Doncs res, la salut és el que importa. Sobretot la de Messi. Aquesta sí que és la meva loteria. ¡Com n'és d'important la salut de Leo! Si la conserva, jo crec que és capaç de superar un rècord molt més difícil que el de Müller: el rècord de gols que ens està ficant Mariano Rajoy.
On segur que toca, i no cal que sigui 22 de desembre, és a Suïssa. La pluja de milions espanyols no s'atura. L'última Grossa que els ha caigut és la d'un arquitecte de renom. A Espanya vam passar unes bones estones rient amb els germans Calatrava. Ara és un altre Calatrava el que se'n riu de nosaltres. Els temps estan canviant.