dimarts, 18 de juny del 2013

LLEGINT EL DIARI D’AVUI




Avui és un d’aquells en que la premsa va carregada de notícies que, per diversos motius, m’han cridat l’atenció. Us en donaré una mostra:

Professor te desejo um salario de um deputado e o prestígio de um jogador de futebol (foto) Us en haureu adonat que la frase no està escrita ni en català ni en castellà. Es pot veure a una improvisada pancarta que sosté un manifestant brasiler. Li dono tota la raó.

El govern afirma que la recessió ha arribat al seu punt d’inflexió (titular) No sé amb quins índex es basen per a dir això. En canvi jo en tinc un d’infalible: la paga extra de Nadal dels treballadors públics. L’any passat a principis de juliol es va decretar suprimir-la. Si aquest any no ho fan, voldrà dir que alguna cosa ha canviat... Per a bé.

Les pèrdues de les preferents es podran compensar fiscalment (titular) Aquest titular, que a priori sembla una bona notícia, a la pràctica no ho serà tant. Les disminucions patrimonials, des de fa uns quants lustres, només es poden compensar quan hi ha increments patrimonials, és a dir quan, per exemple vens una finca amb benefici o et desfàs d’unes accions d’una determinada empresa també amb guanys. Hi més casos, però només per a que m’entengueu. Quan llegeixes la notícia, però, diu que t’ho podràs restar dels interessos bancaris que t’han donat els estalvis. Jo no ho veig tan clar, però és evident que si hi ha voluntat de fer-ho, es podrà fer.
Però quan llegim la notícia ens trobem amb el següent: Només se’n beneficiaran, no obstant,en el cas que els rendiments de capital superen aquests 2.000 euro, cosa que no sempre és freqüent entre els petits estalviadors. Es a dir, com sempre se’n beneficiaran els rics.

Set dones i dos homes jutjaran a José Bretón (titular) El titular en si no em diu gran cosa, però si que voldria fer esment a unes paraules que va dir l’acusat: el jutjat neix contaminat pel ressò mediàtic que ha tingut el cas. És cert. Sabeu de qui us parlo, no? Del presumpte assassí dels seus dos fills. Si jo formés part del jutjar, segur que emetria un vot de culpabilitat, però més pel que s’ha dit que no per les proves a favor que pugui aportar l’acusació.

Rigau deriva als col·legis concertats famílies que no ho havien demanat (titular) És que jo al·lucino! Si demano un col·legi públic i no hi tenen plaça, em toca anar a un de privat que, normalment, al menys per aquí, és religiós. El que haurien de fer és crear més línies als públics i no ajudar tant els privats, però la gent van donar la confiança a CiU per a governar. Us en recordeu?

Vetada la publicitat d’un llibre contra Mas en dues línies de bus (titular) Aquesta notícia ja us la vaig avançar ahir al Facebook, però segur que hi ha qui encara no se’n ha assabentat. D’això se’n diu pura i planament, CENSURA. L’Ajuntament de Barcelona, governat per un convergent, ha impedit que dos línies de bus urbà puguin fer publicitat d’un llibre que, de ben segur no es del gust d’Arturo. Mando y ordeno!!