dissabte, 6 de juliol del 2013

EM SENTO ESPIAT

A la Via Augusta, el meu principal blog on diàriament hi penso, com dic jo les meves dèries, de tant en tant s’hi produeixen afluències insòlites de visites. En dos o tres minuts poden haver-hi 50, 100 o fins i tot 150 entrades, quan el normal és no passar de les vint-i-tantes per hora.
No fa gaires dies vaig tenir una punta d’aquestes. Com que estava prop de mi la meva dona li vaig fer veure que, en aquell moment, el país des del qual més visites rebia eren els Estats Units.
Costar pensar que un humil blog com el meu rebi visites més enllà d’Espanya (Aquí tampoc Catalunya és independent) Com a molt, puc entendre que des d’algun país europeu se’l pugui visitar sobre tot aquelles publicacions molt més genèriques i no tant polítiques com ho són la majoria de les entrades. Però em costa pensar que un blog escrit bàsicament en català (encara que hi porti traductors incorporats) pugui visitar-lo gent que ni parla ni entén el nostre idioma. Però sembla que no té perquè ser precisament així.
Després d’assabentar-me que les agències d’espionatge dels Estats Units controlaven milions de comunicacions arreu del món, puc pensar (per què no?) que el meu blog també pot estar sota sospita de ser potencialment subversiu i perillós.
Recordo que en plena lluita antitransvasament, el prestigiós ceramista i amic Joan Panisello ens va explicar un dia a Amposta que la CIA visitava sovint a la seva pàgina web on hi penjava les fotos que feia de les manifestacions i d’altres actes organitzats per la PDE.  
He escoltat per algun lloc que algun país volia trencar relacions amb els ianquis degut a tot l’enrenou que s’ha muntat al voltant de l’espionatge massiu.
Jo també em faig una pregunta: Puc trencar relacions de forma unilateral amb els Estats Units? Servirà per alguna cosa?
Algú em pot assessorar?  
PD. Si finalment trenco relacions amb els EE.UU, acte seguit les trencaré amb el Regne d’Espanya, perquè segur que també m’espien. 
Trànsit d'una setmana. 

Com més fort és el color verd, més afluència de visites.