divendres, 16 d’agost del 2013

DIARI DE L’AGOST. DIA 16



 
CATALUNYA RÀDIO. Aquest matí ens hem desplaçat fins als estudis de Catalunya Ràdio de Tarragona amb la finalitat de fer-li una entrevista al meu fill com a cap de colla de Xiqüelos i Xiqüeles del Delta. El programa que s’emetia des de Barcelona, divendres té un espai per a parlar dels micromecenatges o verkamis, agafant el nom de la plataforma més popular i coneguda (Verkami) que realitza aquesta mena de projectes. Us podia explicar com ha anat l’entrevista i qui més hi ha participat, però potser voldreu escoltar-ho vosaltres mateixos.


El viatge d’anada l’hem fet per l’autopista i de sobte me’n he adonat que havien tret el peatge de l’Hospitalet. No n’havia sentit dir res sobre el particular. Però tampoc me’n he adonat dels indicadors de la sortida que moltes vegades havia agafat per a poder anar per l’autovia A7 i que és de franc. Ara es paga a Tarragona (com hem fet avui) o, imagino, allà on s’hagi de sortir.
De tornada, no cal ni dir-ho, hem fet tot el tram per l’autovia fins que, desgraciadament, en arribar més enllà del coll de Balagué s’acaba hi has de continuar per la N-340.

QUESTIÓ DE PREPOSICIONS. Ahir pel matí, quan anava a buscar el diari (bé diaris, perquè des de la setmana passada també em donen El Punt Avui a nom de Xiqüelos i Xiqüeles del Delta), vaig trobar a un conegut que també anava a buscar-ne un. Parlant de les festes majors d’Amposta li vaig dir que cada nit sortíem a gaudir de les propostes alternatives que organitzaven els amics de Sortim al Castell i aquí va començar la discussió. Segons ell i com a prova em va ensenyar el contingut de la programació d’una Revista Amposta que li va demanar a la propietària de l’establiment, era Sortim DEL Castell. En canvi jo li deia que no, que era Sortim AL Castell, però per desgracia no tenia a ma res que pogués sostenir la meva versió. No cal ni dir-ho que els dos sentits són antagònics: el primer és refereix a sortir del castell quan s’està dintre, mentre que el segon cas fa referència a apropar-se al Castell que, era on hi havia la marxa durant els primers dies de la festa major.
No sé si l’errada s’ha fet voluntàriament o no, però fixeu-vos com una preposició de res pot canviar totalment el sentit de la frase. Espero i desitjo que aquesta circumstància no va restar públic als actes alternatius que es programaven en aquella zona d’Amposta.
Cal recordar que el suport institucional de l’Ajuntament d’Amposta és mínim i que han hagut de buscar la infraestructura necessària a diversos llocs com ara l’escenari a Tivenys (el va cedir l’ajuntament d’aquella població del Baix Ebre) o les taules i cadires (de l’any de la Quica) a la Fila. Una llàstima que l’Ajuntament d’Amposta tracti així a una part important de la seva joventut, però també dels que ja no ho som tant.

POLITICS. Tres nits, tres hem anat a veure els actes de Sortim al Castell. A més sé li ha de sumar la tarda castellera de dimarts. Encara que em van dir que alguns polítics s’havien deixat veure per allí, el cert és que quan jo hi vaig ser, no en vaig veure cap.
Durant l’actuació castellera de Xiqüelos i Xiqüeles del Delt que va durar com a 1 hora i ½, només hi vaig poder veure a l’exregidor Carles González que fins i tot hi va participar activament fent pinya juntament amb els membres de la colla castellera i més gent del públic.
No sé a que es degut la poca presència de polítics, sobre tot de l’oposició (ERC i PSC), però em sembla un gest molt despectiu per a un jovent que vol tenir presència activa a la festa major d’Amposta.
Més enllà els vots que es puguin aconseguir, penso que, ja que no ho fa l’equip de govern, al menys els de l’oposició sí que haurien de donar-los ple suport encara que només fos apropant-se de tant en tant a la zona i fer una canya amb ells i fer-la petar una mica per esbrinar quines són les seves inquietuds i quins els seus objectius.
Quan era regidor, jo hi anava.