divendres, 25 d’octubre del 2013

OSTENTACIÓ I PREPOTÈNCIA


No fa gaires dies que li vaig dir a una advocada que conec: l’altre dia et vaig veure amb un Mercedes semblant al meu... Ella conduïa un Peugeot Partner i jo tinc un Citroën Berlingo. A la pràctica és com si fossin cosins germans.
Conduir vehicles de gama alta tipus Mercedes, BMW o Audi, de vegades són una mostra d’ostentació més que de poder econòmic.
Quan es parla dels anys de la bombolla immobiliària, sempre es fa referència al sou que guanyaven el joves sense ofici ni benefici que treballaven de manobres. En aquella època molts d’ells es van poder comprar a terminis cotxes d’aquelles marques ni que fossin de segona ma. Recordo el cas d’un estranger a qui vaig atendre per a fer-li un certificat d’usuari que, en preguntar-li el correu electrònic, el que em va donar contenia les sigles BMW juntament amb el seu nom. Li vaig preguntar si BMW era el cotxe que tenia o que li agradaria tindre i em va respondre que, efectivament, en tenia un. Crec recordar que el jove estava a l’atur...
L’advocada, que va ser regidora a un ajuntament de les nostres comarques per un partit d’esquerres, em va explicar una anècdota.
Un dia, en arribar amb el seu cotxe prop dels Jutjats de Tortosa per assistir con a lletrada a un ofici, la va veure l’advocat de la part contraria que s’estava esperant juntament amb el seu client (el d’ella) i no va poder estar-se de dir:
-Fixa’t el cotxe que porta... Hi ha que veure quina advocada t’has buscat!
Segurament l’advocat de la part contraria si que tenia un cotxe de gama alta i, per tant, soltar-ne una així era una mostra total de prepotència, ja que com diu la dita: l’hàbit no fa el monjo...  
Segons ella, la sentència del jutge va acabar donant la raó al seu client i pegant-li una bona rebolcada a l’advocat de la part contrària. Imagino que ni així li van baixar els fums...