dilluns, 28 d’octubre del 2013

SENSE POLÈMICA NO SERIA ‘EL CLÀSSIC’

Foto diari Sport.


Tal i com tenia previst, dissabte no vaig veure el Barça-Madrid. Segurament d’haver-lo volgut veure, també m’hauria estat impossible. L’hora del partit, inusualment les 6 de la tarda, coincidia amb el trasllat de tot l’equip de rodatge de la Fatarella 1938 cap el mateix poble de la Fatarella. El partit es va acabar mentre s’estaven enregistrant les primeres escenes a les trinxeres. Un dels tècnics de so ens anava posant al corrent de les novetats. El 2 a 1 i el xiulet que senyalava el final el vaig escoltar per la ràdio del meu cotxe.
El Madrid va reclamar dos penals; el primer l’hauria comés Adriano en tocar-li la pilota a la ma quan estava al terra i el segon Mascherano per empènyer a Cristiano Ronaldo. El Barça també en va reclamar un sobre Cesc Fàbregas.
Veure penal a les mans d’Adriano em sembla de fanàtics sense un mínim de sentit comú (per dir-ho d'una manera fina) Una clar exemple va ser el de Kedira, reclamant una infracció on el jugador que, suposadament la comet, no pot fer res pe evitar que la pilota li vaig a la ma que tenia tocant el terra per impedir caure, per la qual cosa, treure-la d’allí li resultava impossible. En canvi el penal de Mascherano sobre Cristiano em va semblar prou clar, perquè hi vaig veure contacte. Insisteixo que no vaig veure el partit en directe i, a dures penes el vaig escoltar, però veient la repetició (una de sola) i llegint els diaris, em vaig fer una idea de com va anar.
En canvi no puc valorar el possible penal sobre Cesc, ja que tot va ser tant ràpid que és impossible jutjar-ho. Però ah! Què va passar amb Sergio Ramos i Neymar? Imagino que els socis i aficionats del Madrid no en parlen ni volen fer-ho. Van ser dues jugades pràcticament consecutives en les que Ramos va donar un cop de colze a Neymar. A la primera l’àrbitre Undiano Mallenco (l’amic de Casillas) no va ensenyar cap targeta i a la segona, sí, groga a Ramos. Per a mi tant a la primera entrada de Ramos a Neymar, com a la segona, hi ha una clara agressió del jugador madridista sobre el barcelonista i, per tant, a la primera ja li hauria d’haver mostrat la targeta Roja i el Madrid s’hauria quedat en 10 jugadors quan només s’havien jugat uns pocs minuts. Evidentment la segona falta ja no s’hauria produït.    
Però segur que dissabte a programes com per exemple Punto Pelota d’Intereconomia, van treure la punta al llapis parlant dels errors arbitrals d’Undiano Mallenco i com van afavorir al Barça. Difícilment el seguidor fanàtic d’un equip veu la situació amb objectivitats i la interpreta de la forma més convenient per als interessos del seu equip.
Al final sembla que a Cristiano li va agafar una rebequeria i li va dir a l’àrbitre que era un caganer...  Es considera insult? Per Nadal el caganer no falta a cap pessebre i ningú s’ho emprèn con insult... Veure’m a Undiano Mallenco de caganer per Nadal? Cristiano Ronaldo ja fa anys que ho és. Això sí, carregat de milions i feliç...  
Però sense polèmica, al futbol li mancaria una part de la salsa (l’a principal són els gols) i no tindria ni els seguidors que té ni se’n parlaria tant als mitjans de comunicació. Fixeu-vos per exemple tota la polèmica que va portar el darrer Madrid-Juventus on ha Itàlia parlaven obertament de robatori...  I és que a tots els llocs couen faves (o com es digui en català)