dimarts, 21 de gener del 2014

MARQUES

Quan sembla que la Marca Espanya va de baixa, la Marca Catalunya va a l’alça i ja no ho dic per la confrontació Espanya-Catalunya pel tema de la consulta sobiranista, sinó pels resultats que assoleixen darrerament alguns esportistes espanyols.
Sense anar més lluny, el passat cap de setmana, els catalans Nani Roma i Marc Coma van ser els guanyadors en cotxes i motos respectivament del Rallye Dakar. També cal destacar el gran paper de Laia Sanz, primera dona en motos i rivalitzant amb els millors homes de la prova. 
Només fa unes setmanes va ser Mireia Belmonte qui va conquerir diverses medalles als europeus de natació en piscina coberta i, fins i tot, va assolir diversos rècords del món.
Però no només en esports destaca Catalunya. Hi ha d’altres esdeveniments i fets que posen Catalunya al màxim nivell internacional, com per exemple la fira de telefonia mòbil que s’ha de fer properament a Barcelona. Des de fa anys, el port de Barcelona s’ha convertit en el primer de la Mediterrània en afluència de creuers i l’aeroport del Prat va creixent en número de passatgers mentre que d’altres com el de Barajas baixa. Per raons obvies no compararé el port de Barcelona amb el de Madrid.
Però la marca més coneguda no és Catalunya, sinó Barcelona. Des de l’organització dels Jocs Olímpics de 1992 Barcelona va passa a ser una de les ciutats més conegudes del món i, a partir d’aquell moment, el nombre de turistes que la han visitat any rere anys, han anat en augment.
Sense cap mena de dubte un dels atractius més grans de Barcelona és el modernisme amb obres tan importants com les de Gaudí, Domènech i Montaner, Puig i Cadafalch, Josep Maria Jujol i d’altres. També destaquen les visites als museus com el Picasso, el Museu d’Art Contemporani de Catalunya o el del Barça.
Parlant del Barça, el FC Barcelona hi juga un paper molt destacat en la revalorització de la Marca Barcelona. Pocs clubs del món poden presumir de les trajectòries i títols que han assolit, no només de la seva principal secció, el futbol, sinó de tota la resta: bàsquet, handbol, hoquei patins, atletisme i, darrerament el futbols sala.
Tan important és la Marca Barcelona que, quan s’anuncia un macrocomplex lúdic al costat de Tarragona, abans de donar-hi una paletada, ja s’escull el nom: Barcelona Word. I els tarragonins muts i a la gàbia, ja que al menys seran els que més rendiment en trauran, tant a l’hora de construir-lo, com quan estarà en funcionament.