dimarts, 18 de març del 2014

QUAN ET CANVIARÀS EL COTXE?



Segur que quan us plantegeu canviar el cotxe intenteu ajustar-vos al màxim al pressupost establert. En funció d’això escollireu un model d’entre les diferents possibilitats que heu estat mirant, ja sigui a Internet, a alguna revista especialitzada o com es feia abans, recorrent concessionaris.
Després arriba l’hora de les negociacions, sobre tot quan ofereixes un cotxe a canvi. També es mira si es pot aconseguir algun accessori que no porti incorporat, encara que en aquest punt, cada cop queda menys marge per a negociar, ja que, a diferència dels models de fa 30 o 40 anys, els d’ara venen tots amb l’equipament considerat bàsic. Només els de gama alta porten incorporats tota una sèrie d’elements exclusius i que els diferencien dels considerats utilitaris.  
Segur que estareu d’acord amb mi que,si després de tot, podeu estalviar-vos uns euros, millor que millor. Però segur també que hi ha una cosa amb la que no conteu i que a l’hora de la veritat, si no ateneu la meva recomanació, us passarà com a mi i la pagareu dues vegades.
A l’abril de l’any passat em vaig canviar el cotxe. Per a matricular-lo és imprescindible pagar per avançat l’impost municipal de circulació que, normalment cobra BASE, ja sabeu, l’organisme autònom de recaptació de tributs de la Diputació de Tarragona i que gestiona els tributs locals de la majoria dels municipis de la demarcació.
A les poques setmanes en va arribar el pagament de l’impost de circulació del cotxe que em sé va quedar al concessionari i que em va fer baixar el preu final del que vaig acabar comprant. Tal com havia fet alguna vegada, el vaig pagar i en vaig demanar la devolució del període que anava des de la transferència al concessionari a final d’any, prorratejada en trimestres naturals.
BASE ha trigat quasi 9 mesos per a emetre una resolució desestimatòria. Es a dir, per a dir-me que no procedeix retornar-me res, ja que aplicant la seva normativa, la devolució només procedeixen en els casos de baixa definitiva del vehicle o per motiu de força major, la qual cosa no era el meu cas. Per tant, durant l’any 2013 vaig haver de pagar per 7 trimestres (3 del cotxe nou –aquest si que es prorrateja- i 4 del vell)  
Per tant, si no voleu que us passi el mateix, la millor època per a canviar-vos el cotxe serà dintre del 4t trimestre ja que només pagareu 1+4. Però sempre més de 4, encara que, com tots sabeu, l’any natural només té 4 trimestres. HI ha una dita que diu: Qui fa la llei fa la trampa!
Avisats quedeu!