divendres, 11 d’abril del 2014

UNA HISTÒRIA ‘NO CREÏBLE’



-Joan: té vull parlar.  
Dimarts passat vaig anar fins la Galera per a fer un canvi d’oli al meu cotxe. Mentre m’esperava va arribar un veí per a preguntar-li alguna cosa al mecànic. En veurem va dir que em volia parlar. No m’imaginava el que volia dir-me.
-La història de la pel·lícula que vareu fer no és creïble... –va començar dient-
Evidentment es referia al curtmetratge La Fatarella 1938 que varem presentar a la Galera el passat 19 de març.
-Per la nit el punt de mira d’una escopeta no es pot veure –va continuar- T’ho diu un caçador.
No li vaig voler replicar. Tractant-se de qui era, no valia la pena...
Dues qüestions. Quan acabarem de presentar el curt, un senyor gran amb accent andalús, em va dir.
-A la guerra van morir molts soldats per un tret disparat en veure el foc de la cigarreta.
En aquell moment vaig pensar:
-Aquest senyor, què acaba de veure? –Ja que aquesta és la trama del curt.  
I la darrera. És que totes les nits són fosques com la boca d’un llop? Algú pensa que una nit de lluna plena no es pot ni veure el punt de mira d’un fusell a un metre escàs dels ulls?
El què he dit: No val la pena discutir...