diumenge, 11 de maig del 2014

EM VAIG FER UNA PEL·LÍCULA...



Ahir varem tenir dinar familiar al restaurant lo Pati d’Agustí del Poble Nou del Delta aprofitant la visita del meu cosí Miquel (el fill gran de mon tio Leonardo) i el seu fill Olivier. Ens el va recomanar el nostre fill Oriol i certament la va encertar.
Amb els meus pares, varem agafar la carretera del canalet de la Ràpita i vorejant la badia dels Alfacs arribarem fins la nostra destinació.
Mentre baixaven, per la part d’Amposta va arribar un cotxe que no va tenir més remei que esperar-se ja que era impossible passar per aquell carrer estret.
Una vegada mons pares ja van baixar vaig seguir amb la intenció d’agrair-li el gest. Però sabeu qui era? Rojo y Gualdo! Diu la dita castellana que lo cortés no quita lo valiete, però evidentment ni l vaig agrair ni el vaig saludar.
Rojo y Guado anava amb un cotxe petit, d’aquells que abans se’n deia un utilitari.  Vull pensar que era el de la seva dona i no que ha hagut de vendre el gran per culpa del malament que li han anat els seus negocis últimament. O això és el que es diu pel poble...
Però on anava ahir Rojo y Gualdo? I aquí és on em vaig fer la pel·lícula...
Si recordeu, aquella a la que deien l’alcaldessa del Poble Nou, encara que realment era la representant de l’alcaldia d’Amposta i a la que en 8 anys a l’ajuntament quasi mai li vaig sentir dir res, malgrat que tenia veu, però no vot, aquesta setmana va dimitir per motius personals i va donar pas a un jove de les JNC.
Vaig suposar que ahir va fer un dinar per a tots els seus amics i, com no, Rojo y Gualdo va ser un dels convidats, per no dir el convidat d’honor ja que va ser ell qui fa 27 anys la va designar la seva representant al Poblet.
Per cert, en acabar de dinar volíem veure el delta des del mirador del campanar de l’església. Estava tancada. Al restaurant Español ens van dir que, segurament al Restaurant Paquita tenien la clau ja que hi treballava l’agutzila i que també era la seu de l’alcaldia...
Vaig començar a lligar caps i ràpidament vaig deduir que la sort (o no) havia recaigut amb el fill del restaurant, un jove que des de fa molts d’anys va abraçar la seu convergent com a bon ampostí.
Ara cal saber que és veritat i que no ho és en aquest escrit.