divendres, 18 de juliol del 2014

LA PREGUNTA DEL DIA 18-07-2014



Què s’ha fet la paperera del carrer Ulldecona? 
 
Fa uns anys, quan l’Ajuntament de Tortosa va decidir arranjar les voreres de la zona i fer els passos de vianants molts més segurs, a cada un d’ells hi va posar una paperera. A la foto encara es poden veure les restes de l’ancoratge (foto 1)
Suposo que voleu saber per quin motiu es va retirar la paperera. Me’n vaig assabentar per casualitat. Dijous, després d’aparcar i mentre em dirigia al meu centre de treball, vaig veure una bossa amb evidents restes de deixalles domèstiques tirada al terra, a una zona on no hi ha ni contenidor (foto 2) del carrer la Ràpita.   
Quasi sempre arribo abans del meu company i amic Joaquín del Pino, regidor de cultura de l’Ajuntament de Tortosa. El vaig cridar i li vaig ensenyar la foto al mòbil. Llavors em va explicar la història de la paperera.
Sembla ser que algú (suposadament veí de la zona), tenia per costum deixar cada nit la bossa de brossa dintre d’ella. Com no sembla que no se’n van poder sortir, van optar per la solució més fàcil: treure-la.
Com sempre dic, a grans mals, grans solucions!
No sé si s’hagués pogut destinar a algú (normalment policia) a vigilar-ho. Segurament que no, ja que s’hauria d’haver estat una patrulla permanentment al lloc i suficientment camuflada per a no poder ser identificada, però la solució hauria d’haver estat una sanció exemplar.
No sé que és el que deu de fer ara l’incívic veí, igual és el que va deixar al terra la bossa de la foto núm. 1.