dijous, 25 de setembre del 2014

EL QUÈ NO HA PASSAT AVUI


Però... És possible que alguna cosa no passi? Sí, si és que està programada i finalment s’ha ha hagut de suspendre.
M’explico. Quan m’he llevat aquest matí he vist una escena inusual. Al davant de l’Espaia Social, allà on abans hi havia el Casal Sant Jordi de la Caixa de Catalunya, hi havia dos vehicles de Protecció civil amb la corresponent dotació. M’ha estranya, ja que no és gaire normal que es mobilitzi el cos de protecció Civil un dijous.
Com cada dia he tret a passejar a la meva gosseta Electra. Després de passar per l’illa de contenidors que hi ha a tocar de la planxisteria de Joan Gil, hem seguit pel carrer Brasil i hem girat cap a l’avinguda Catalunya. A pocs metres he vist a Joan Revillas, el fotògraf del Diari de Tarragona. Llavors m’he convençut de que alguna cosa havia de passar.

-Hola Joan: què passa alguna cosa? –Li he preguntat-

Joan, consultat el seu mòbil, m’ha dit:

-S’ha de fer una caminada popular amb motiu de la setmana de la Mobilitat Sostenible i sé surt d’aquí l’Esplai Social.

-Per això he vist als de Protecció Civil... –Li he respost-

Això l’ha desorientat, ja que ell no els havia vist. Estava convençut de que es trobava davant de l’Esplai Social quan estava a l’edifici que hi ha dalt mateix de Recanvis Simó.
Llavors l’he acompanyat fins el lloc on previsiblement havia de sortir la caminada i mentre jo creuava l’avinguda de Catalunya per anar a buscar el diari, ell se’n ha anat en busca dels voluntaris.
Quan he arribat a la llibreria li he comentat a la propietària i m’ha dit:

-Què és el que no faran per mirar d’aconseguir vots...

I és que a Amposta, tal com he dit tantes i tantes vegades, sempre s’ha de buscar una segona intenció: esgarrapar vots i més ara que tenim les municipals, com aquell que diu, a voltar el cantó.
Encara he estat una bona estona més pel carrer passejant la gosseta. Mentre s’han fet les 10. He pujat a casa i des de la finestra he vist que havia arribat un cotxe de la policia local amb el sergent. Conversaven relaxadament, però a part del sergent i els membres de Protecció Civil no es veia ningú. Al cap d’una estona he vist a una noia vestida amb roba esportiva i una motxilla a l’espatlla i he pensat que hi havia d’anar...
Finalment, el sergent ha marxat i a cap d’uns minuts ho han fet els de Protecció Civil.
A Joan Revillas ja feia estona que no el veia.

Dedueixo que la caminada no s’ha fet... 

(La confirmació demà: Si no surt al Diari Ebre, és que no s'ha fet)