dijous, 30 d’octubre del 2014

LA DENÚNCIA DEL DIA 30-10-2014 (AMB FOTOS I CRÒNICA)

Quan avui sobre 2/4 de 4 de la tarda he arribat a casa després d’una dura jornada de treball, en baixar del cotxe, he sentit una forta pudor a merda. Sí, sí merda... No vull ser malparlat, és el que és i punt.
He tingut tota la sort del món (potser tampoc tanta) que una persona m’ha dit el lloc exacte d’on venia: d’uns bancals al costat de la carretera, segons vas a la Ràpita o a l’Aldea després de la darrera rotonda d’Amposta... I m’ha dit la meva parella que és merda de porc; coneix perfectament la pudor perquè ell va tenir-ne una granja.
L’he comprés perfectament i para aquestes coses no hi ha res millor que el treball de camp.
He agafat el cotxe, he posat direcció al delta i en arribar a la intersecció amb la carretera de la Ràpita pel canalet, he seguit per allí fins els laboratoris Ferré. He entrat per allí i he seguit la carretera que va paral·lela a la N-340.

Just al lloc on aquesta carretera es troba amb la nacional, hi ha una finca molt gran on aquest passat estiu s’hi van fer melons. És coneix fàcilment perquè hi ha un antic pot de la via de la Val de Safan (del qual us vaig ensenyar fotos aquest passat estiu) i també el mas de l’Oriola. La finca té, no menys de 5 Ha, per la qual cosa accepta molts de litres de tossinassa.

Allí l’olor era molt més fort, però ja s’havien encarregat de passar el rotovator i s’hi veia poc rastre. Però hi ha llocs (com els camins) que no es poden rotovotar i en queda l’evidència.

I jo pregunto: No hi ha cap ordenança municipal que prohibeixi tirar aquests tipus d’excrements a una mínima distància del poble. De fet, per arribar a Amposta només cal creuar la carretera i fins a casa meva hi ha (aproximadament) 1,5 Km