dissabte, 22 de novembre del 2014

DESÍDIA CAP A LA COLLA CASTELLERA

El passat 27 de setembre, la colla castellera Xiqüelos i Xiqüeles del Delta va celebrar a Amposta la diada del primer aniversari. En van acompanyar a plaça les colles dels Xiquets del Serrallo i Xiquets de Vila-seca.
Durant l’actuació no vaig veure cap regidor de l’equip de govern. No dic que no hi fossin dic que ni els vaig veure ni he pogut constatar la seva presència... A la diada del bateig, a la que se’ls va convidar expressament, en van acudir uns quant i, fins i tot, l’alcalde va tenir el seu moment de glòria al poder dirigir-se als assistents, que eren molts. El número de la Revista Amposta corresponent al mes de novembre varem tenir un especial protagonisme, ja que sortia una foto nostra a la portada i al seu interior es podia llegir una ampli reportatge escrit per mi.
En canvi, aquest any, ni varem aparèixer al número de l’octubre, ni al del novembre... Cap fotografia, cap ressenya... Res de res... Sembla ser que, en alguns casos, si no els hi fas tu la feina, passen olímpicament... La revista Ràpita, però si que publica un article amb dues fotografies. 
Però encara hi ha més. El passat mes de març (si no em falla la memòria), quan encara n’era el president, vaig enviar un correu a la regidora de cultura on li expressava un cert malestar per part de la colla.
L’Ajuntament d¡Amposta en cedeix, a precari, un local a l’hotel d’entitats del carrer Verge del Carme, allà on va estar la central de les aigües. També ens cedeix per als assajos el pavelló firal, amb la condició de que no es necessiti per alguna altra cosa, com per exemple alguna fira. Quan això ha passat, havíem anat a assajar a algun altre lloc, com el pavelló firal de la Ràpita.
Al correu li demanava a la regidora que ens ajudessin a buscar un nou local d’assaig, ja que el pavelló firal és molt gran, però poc alt i hi haurà un moment que no podrem aixecar els castells. No vaig rebre cap resposta per part de la regidora.
Mentre, l’Ajuntament de la Ràpita ens va cedir un nou local: el de l’antic escorxador que hi ha tot just al darrere del mercat. Ens van assegurar que poc a poc ens l’anirien arreglant. I així ha estat. Darrerament ens han posat una espècie de passamans metàl·lics col·locats en sentit vertical i que serveixen com a suport a l’hora de fer els rengles durant els assajos.
També vaig advertir a la regidora que si a un altre lloc ens tractaven millor, la colla podria acabar abandonant Amposta. Sembla que ni això la va immutar...
No sé com ho veieu vosaltres, però jo hi noto certa desídia cap a la colla castellera...
Mentre mirava els exemplars de la Revista Amposta per a assegurar-me de que, efectivament, no hi sortíem, vaig poder constatar una vegada més la presència de l’alcalde. Al numero de novembre vaig contar fins a 13 fotografies amb la seva presència. Jo no sóc supersticiós, però tal vegada ell sí, per tant, els hi demanaria als màximes responsables (Ah, què és ell!) que la propera vegada el treguin al menys 14. 
Gràcies.