divendres, 27 de febrer del 2015

MULTA ANUL·LADA... JA ESTÀ PAGADA!

A hores d’ara no crec que hagin molts ampostins que no s’hagin assabentat de l’anul·lació de multes de trànsit per part de l’alcalde Manel Ferré a diverses persones i empreses vinculades amb la federació que governa Amposta amb majoria absoluta des de fa més de dos dècades, ja que el partit que ho va denunciar al Jutjat núm. 3 d’Amposta, se’n ha encarregat de que així sigui repartint octavetes per tota la ciutat, a part de la repercussió que ha tingut per les xarxes socials.
Els fets (certs, en dono fe) són de per si molt greus i demostren l’actitud complaent que té l’alcalde cap les persones més properes. En temes col·loquials se’n diu amiguisme.  
Tal com diu el tex de la denúncia, és especialment greu l’anul·lació de la multa feta a l’empresa Noever SL, propietat del regidor de governació i, per tant, responsable de la policia local.
Però a part de la denuncia al jutjat, dels decrets d’alcaldia anul·lant-les, etc, encara hi ha coses que em criden especialment l’atenció.
Mireu, fa uns mesos vaig dir en aquest mateix blog que vaig veure a un regidor de l’equip de govern creuant l’avinguda de Catalunya per un lloc prohibit: la cruïlla amb el carrer Velázquez.
Vaig dir també que els regidors haurien de ser el primers de donar exemple amb els seus comportaments. Amb les proves que aporta la denúncia es demostra que no és així i que són molts els regidors que es deuen de creure que la ciutat és seva i poden aparcar al lloc on els hi dóna la gana, amb l’agreujant de que si la policia municipal els multa, l’alcalde els hi traurà. Això sí, amb el corresponent plec de descàrrecs... Faltaria més!
-Senyor alcalde: Miri, és que tenia que acudir a una junta de govern i com que m’havia adormit, vaig haver de deixar el cotxe a un lloc on estava prohibit aparcar. Vaig pensar que com que la policia municipal me’l coneix, no em multaria, però per a la meva sorpresa, me la van acabar posant... Sol·licito que me la retiri...  
Ja m’explicareu a mi amb quins arguments s’ha de sol·licitar que es tregui la multa... O el típic:
-Només hi vaig estar 5 minuts, el temps necessari per a fer una gestió (comprar, esmorzar?)
La plantilla de la policia local d’Amposta ha canviat molt poc en els darrers anys. Imagino que en la seva totalitat identifiquen perfectament els cotxes de l’alcalde (a qui per cert, també se’l va multar al menys una vegada), regidors, treballadors municipals, etc. i que, per tant, tenen un marge de tolerància abans de decidir-se a omplir el butlletí de la denúncia. No penseu com jo que deuen d’estar fins el monyo en segons quins casos?
Fa anys (encara no era regidor) em van arribar a trucar per avisar-me que tenia el cotxe mal aparcat. El cert és que era del mateix model que el que havia tingut fins feia poc i amb una matrícula semblant, però no era el meu.
Acabaré amb una anècdota que mon pare em va tornar a recordar l’altre dia. Abans de les obres de remodelació de la plaça del Mercat, solien anar a prendre el sol i s’asseien a les bancades de les finestres de la Caixa. Un afiliat de CDC (i pel que sembla molt amic de Ferré), solia deixar el cotxe a un lloc on estava prohibit aparcat. Quan la policia municipal passava per allí, si estava aquell cotxe, no posava multes i el dia que no hi estava, sí.
Potser per què sabien que l'ha acabarien traient? 
I potser per això no es posen totes les multes que caldria i Amposta s'ha convertit en una ciutat pràcticament sense llei?