dissabte, 14 de març del 2015

SI NO EN PASSEN MÉS...

Fa temps que no parlo de temes de circulació. Sabeu que és per a mi una preocupació veure determinades conductes al volant.
Jo les dividiria en dos blocs molt diferenciats: les imprudències per distracció (a tothom ens poden passar i les temeritats comeses conscientment, però, imagino, sense pensar en les conseqüències que poden arribar a tenir. Divendres passat en vaig veure dues mentre feia el trajecte entre Tortosa i Amposta, una vegada acabada la meva jornada laboral.
Estava sortint de Tortosa per l’Eix de l’Ebre i abans d’arribar a les dependències de l’antiga SPAR, veig un cotxe aturar a la dreta de una forma sospitosa (totalment perpendicular a la carretera) No sé si sabeu exactament on vull dir. Venint d’Amposta és l’entrada natural al Barri de Ferreries, però des de que es va construir la C-12, no es pot sortir cap a Amposta. Per allí només pots anar en direcció a Roquetes i Jesús i si vols anar cap al Sud, hauries de donar la volta a la següent rotonda (a menys de 200 metres) Vaig intuir que el cotxe en qüestió volia girar cap avall i per això vaig mirar pel retrovisor. No va trigar gaire. Penseu que la maniobra significa creuar dos carrils en sentit contrari per a incorporar-se a un dels dos que van cap a la rotonda dels nusos. Per aquell tram quasi sempre vaig pel carril de la dreta, al menys que hagi de girar cap el pont del Bimil·lenari. El cotxe, un monovolum, no va trigar gaire a avançar-me i vaig veure que portava matrícula estrangera però no distinció del país, per tant, no vaig poder identificar de quina nacionalitat era.
Encara no m’havia recuperat de la imatge que havia vist i que, coincidireu amb mi de que es tracta d’una imprudència temerària de gran magnitud, quan ja passat Vinallop un cotxe em va avançar sense guardar la més mínima distància de seguretat. De vegades ens toca circular en caravana perquè el vehicle que va davant de tot circula a una velocitat molt lenta (solen ser tractors o cotxes conduits per persones grans) Normalment, quan passen situacions com la que us estic explicant, els conductors solen ser prudents i no avancen el vehicle lent fins que poden fer-ho. Poques vegades, un cotxe que ve del final de la cua es posa a avançar com un boig a al resta de vehicles.
No es va lliurar dels corresponents flaixos per la imprudència que acabava de cometre. Però encara no en va tenir prou. El següent avançament el va fer tant just que només va tenir temps d’amargar-se que ja va creuar-se amb un vehicle que venia en sentit contrari de circulació.
Hi ha gent que encara no s’han assabentat que un cotxe es una arma mortal. Només cal veure el terrible accident que va ocórrer el passat aquest cap de setmana al terme de Mequinensa i on van morir tres joves, dos d’ells de Batea.