dissabte, 22 d’agost del 2015

DIARI DE L’AGOST. DISSABTE DIA 22

Treball de camp

Aquest matí he anat a donar un tomb. Ha estat una sortida intencionada, ja que he fet un recorregut per a fer fotos que em poden ser útils en un futur proper.
Com sabeu, el més de setembre, dintre de la Setmana Cultural de la Galera, vaig ser convidat a donar una xerrada. Sobre què? Poc a poc ho aniré desvetllant... De moment permeteu-me que hi posi una mica de misteri.
Segurament serà entre el 21 i el 23. Ja sé que no és massa bon dia, però que hi farem... Aquest és un dels casos en els que tu no hi pots intervenir i és l’organització de l’esdeveniment qui elabora el calendari d’actes.
De totes formes vull donar-vos les primeres pistes. M’he desplaçat fins el camí de l’Arboç (o Arbós), per la part de la carretera de Santa Bàrbara a Ulldecona. Allí mateix he pogut veure oliveres monumentals. No sé si mil·lenàries, però sinó ho són sé hi ha d’apropar molt. He continuat per aquest camí fins arribar a la carretera de la Galera a Godall, i he aturat el cotxe al costat del barranc de la Caldera. Allí mateix està el cementiri vell de Godall ple d’esteles discoïdals que, per aquells que no ho sàpiguen, tenen un origen càtar.
Ha continuat pel mateix camí i he passat pels pous de la Figuera primer i pel Carrascal més tard. He continuat per aquell camí (per on ja havia passat alguna vegada) i he sortit a la carretera de la Galera a la Miliana (a la Galera li diem Millana) De seguida l’he abandonat per a endinsar-me pel camí de les oliveres mil·lenàries de l’Arion. La portalada estava tancada, però tampoc era la meva intenció entrar-hi. Llavors he girat cua i he continuar per un camí asfaltat, encara que el darrer tram no hi està. He tornat a sortir a la carretera de la Miliana i ja cap a la Galera i després cap Amposta.  
Si creieu que la meva xerrada anirà sobre oliveres mil·lenàries, us ben equivoqueu...



Doble infracció

Me diu la meva dona que estic obsessionat amb els cotxes que cometen infraccions... Segurament té raó. I qui no té les seves dèries? Jo mateix, quan parlo sobre el meu blog, sempre dic que allí hi penjo les meves dèries. De no tenir-ne, segurament acabaria ràpid.
El cotxe en qüestió ha sortit pel lateral del supermercat Mercadona, per allí on es baixa quan sé ve del col·legi de les monges o dels concessionaris dels cotxes que hi ha sobre el supermercat (i quan dic sobre és que hi estan) Des d’allí només es pot anar cap a la dreta, ja que hi ha una doble ratlla contínua. Tot i que veníem dos cotxes (en portava un al davant), el cotxe (un Ford de color girs), ha girat cap a l’esquerra i no content amb això, en arribar a l’altre costat del supermercat, ha tornat a creuar la doble ratlla continua i ha marxat cap amunt. O sigui, ha vet una U. Normalment aquestes coses es fan quan no et veu ningú, però així, a plena llum del dia i en una hora amb prou afluència de trànsit (eren sobre les 13:45) no sé solen fer.
A mi m’ha semblat molt fort... Però segur que és debut a la meva obsessió. Tampoc cal fer-li més cas.


S’ha mort el tio Maso

Avui he rebut la notícia del traspàs del tio Maso, el més jove de la colla com li acostumava dir fins fa pocs anys. I és que el tio Maso, pare del meu bon amic Maso, ja feia anys que havia complit els 90. Tot i això va estar lúcid fins el darrer dia. Havia estat un home que durant la seva llarga vida havia llegit molt, sobre tot als clàssics grecs. Quan ens vèiem sempre en parlava. Era el seu tema de conversa favorit. També li agradava estar al corrent de les notícies i per això sé solia comprar el País. Encara que de política en parlava poc, tenia un pensament d’esquerres.
Sempre recordaré el dia que vaig conèixer a Mercedes, la seva dona, que ja fa molts anys que va morir. Em va dir això:

-I ell (el ‘tio Maso’) no es volia casar... Al final el vaig convèncer per a que ens casés el capella de Godall (el seu poble natal), que era comunista...    


En pau reposi.