dilluns, 28 de setembre del 2015

CARTA OBERTA A L’ALCALDE D’AMPOSTA


Amic Adam,

El passat dimecres vas entrar a casa meva sense el meu consentiment.

Després de passar per la plaça del Mercat i veure’t com des de la tribuna d’oradors t’adreçava als ciutadans que havien acudit a l’acte organitzat per Junts pel Sí, en arribar a casa, dintre de la bústia, em vaig trobar una carta teva que, com alcalde, em demanaves el vot per a la mateixa candidatura (per cert, una carta molt similar a la que va adreçar l’alcalde de Riba-roja d’Ebre als seus conciutadans). Si t’hagués volgut escoltar, m’hauria quedat i, ja saps que si no ho vaig fer no va ser per tu, sinó per la majoria de la gent que t’acompanyava.

T’ho diré francament: la teva carta va ser un despropòsit. Com alcalde t’hauries d'haver mantingut neutral; enguany ja vas gaudir del teu moment durant la campanya de les municipals... La carta que vaig rebre dimecres senzillament sobrava.

Suposo que ets conscient que vas arribar a l’alcaldia per dos motius principals: pel cansament dels ciutadans d’Amposta amb aquells que portaven 28 anys ininterromputs governant la ciutat i perquè vas saber reunir a la teva llista a gent de pensament molt divers. Tan divers com el de la regidora del teu equip Rosabel Recio que ha format de la candidatura de Catalunya Sí que es pot.  

Ni que només hagués segut per respecte cap aquesta regidora, com alcalde t’hauries d’haver inhibit, tot i que, evidentment, com a ciutadà en tenies tot el dret del món. Vull pensar que només es tracta d’un error de principiant que no es tornarà a repetir.

Si no vols perdre la confiança que molts de ciutadans d’Amposta van dipositar amb tu el passat 24 de maig, intenta no cometre més errades com aquesta.   
Salut i molta sort! 


(Aquesta carta ha estat enviada a Diari de Tarragona i a la Revista Amposta)