dissabte, 16 de gener del 2016

POAL D’AIGUA GELADA?

Acudit de Faro a Diari de Tarragona. 
Reitero el que fa dies que dic: Sobre el tema de la independència sóc pragmàtic. Sense voler molestar els meus lectors, igual algú no sap ben bé el que vol dir. El diccionari ho defineix de la següent manera: Que atén solament als fets, que no té en compte sinó les conseqüències pràctiques. Bé, us ha quedat clar, no?
Fixeu-vos que no dic (ni molt menys!) que estic en contra de la independència de Catalunya, ans tot el contrari, ja que penso com pensen els independentistes que en la situació actual no anem en lloc. He perdut la confiança amb aquells que fan política des de Madrid i que una vegada ja ens van servir cafè per a tothom. Ja que a Catalunya no sé li ha reconegut un status diferent a la resta de territoris que configuren les Espanyes, és més que raonable que s’hagi arribat al punt que som.
Després d’aquest al·legat, vull citar-vos el titular que he llegit al diari digital Catalunyaplural.cat i que també he escoltat a d’altres mitjans com al Telenotícies de TV3: Puigdemont descarta la DUI i aposta per ratificar unaconstitució catalana.  Això és el que va dir a l’entrevista que li va fer dijous la Terribas a TV3 i de la que no vaig veure més que el final. Per cert, i parlant d’aquesta entrevista. Em va donar la sensació que, a part d’això (que com dic em vaig assabentar ahir pel matí), no va dir gaire més cosa. Em va semblar una entrevista pel sol fet de fer-li una entrevista o dit d’una altra manera: sé li havia de fer i sé li va fer. Puigdemont, per molt que insistís la periodista es va negar a fer-li cap revelació sense abans haver-ho comunicat als seu executiu (i suposadament a tots aquells que l’envolten o que estan per sobre seu –o sigui Mas-)
Per tant, o sento per tots aquells amics que ja veien la independència a tocar (per a un dia d’aquests...) Tal com van dir les CUP: anem lents perquè anem lluny...  Sembla que serà així.
Ara bé em sobta que parli de ratificar la constitució catalana... Com ho farà? Si la llei de consultes és inconstitucional, que farem, una consulteta com la que es va fer el 9-N de 2014?
És més, el dia que es faci públic el text de la constitució catalana, faltarà temps per a què el PP (o el PSOE si està al govern) la portin ràpidament davant del Constitucional que, òbviament la declararà inconstitucional. Vull recordar que la presidenta del Parlament Carme Forcadell va dir que hauran d’acatar la legalitat espanyola fins que no hi hagi la catalana...  
També vull recordar que el senador per ERC Santiago Vidal va ser suspès temporalment com a jutge per haver redactat durant el seu temps lliure un text que ve podria ser debatut com a una futura constitució catalana.
Per tan, si cada passa que fem aquí i que no agrada a Madrid es declarada inconstitucional, algú em pot explicar com arribarem a la independència? Jo ho veig magre.
Si vols tenir la il·lusió de que algun dia no molt llunyà tindràs un document d’identitat català, no seré jo qui té la tregui, però espero que tu meditis sobre les meves paraules i que respectis la meva postura.
Durant la presa de possessió, el president Puigdemont va dir dirigint-se a Mas: El més bonic del mar / és allò que no hem navegat.  Una cosa semblant ja ho deia Joan Manuel Serrat: No hay nada más bello que lo que nunca he tenido, ni nada más amado que lo que perdí...  (de la cançó Lucía)

I és cert, tot el que no es posseeix ens sembla extraordinari, però no sempre és així. Una futura Catalunya independent que no passi comptes als corruptes que hi ha hagut (i que hi ha) durant molts d’anys serà un estat on aquells que ara manen seguiran tenint els mateixos privilegis i tu i jo, amic meu estarem, si fa o no fa com ara.