dilluns, 11 de juliol del 2016

Carta oberta al votant del PP


RISTO MEJIDE
Publicista


Anava a dir «estimat», però no m'atreveixo a posar-me afectuós amb un desconegut sense gintònic pel mig. I dic desconegut perquè els 7.906.185 votants del PP s'assemblen cada vegada més als espectadors de certs programes de televisió, aquella massa social inexistent que a l'hora de la veritat dinamita tot sondeig.
Primer de tot, la meva més sincera enhorabona i el meu incondicional respecte democràtic a cada vot d'un compatriota. Espero que entenguis que precisament en això consisteix la democràcia, que puc i he de respectar-te a tu però ni puc ni he de compartir la teva decisió. Si tots penséssim com tu, això es denominaria d'una altra manera, lamentablement massa vista en la història d'aquest país.
També vull pensar que no has votat per por a un brexit, a més incertesa o a les alternatives polítiques, tant és. No per res, sinó perquè el vot per por em sembla el més covard o, pitjor, contraproduent. Com ja han descobert alguns, enarborar la bandereta de la por és intentar criar animals salvatges: tard o d'hora se t'acaba girant en contra.
Compte, que no pretenc que votessis com jo. Ni de bon tros. Primer, perquè ja seria massa tard. Segon, perquè això del que es tracta és que cadascú voti qui li dóna la gana, només faltaria. Tercer, perquè deu ser que no hi havia més opcions que la teva o la meva. I quart, perquè jo vaig votar el PACMA, que no aspirava més que a obtenir representació i així defensar coses que avui ni es contemplen al Congrés. Una cosa que gràcies a la llei D'Hondt i als interessos dels que haurien d'abolir-la ha tornat a ser impossible. Una persona, un vot. Ara mateix.

La corrupció, premiada

Una altra cosa és que em faci vergonya el teu vot. Sí, vergonya. I no perquè hagi anat al PP, perquè -hi insisteixo- és una alternativa tan legítima com qualsevol altra; he conegut i fins i tot ajudat a guanyar gent honesta i honrada dins d'aquesta organització, gent que no es mereix ni els tresorers ni els dirigents que li ha tocat patir. M'avergonyeix perquè era el suport que just ara necessitava el candidat líder de la llista més imputada. Gràcies al teu vot, la corrupció i la conspiració d'Estat, en comptes de ser castigada, avui resulta aclamada i premiada. Perquè si eximeixes de penitència el responsable últim, això és que el primer responsable ets tu.
Així que res, espero que disfrutis molt de la teva decisió amb cada nou judici, amb cada nova investigació. Com algú va dir, donaria la meva vida pel teu dret a fer-ho. Encara que això sí, avui tenim el país que et mereixes. Amb el teu permís o sense ell, jo i molts altres que encara som majoria seguirem intentant que es converteixi també en el que ens mereixem els altres.
Afectuosament, demana-me'l amb el cogombre sencer, sense tallar.