dilluns, 20 de novembre del 2017

NOVA REESTRUCTURACIÓ BANCÀRIA A AMPOSTA

L'oficina del Banc de Sabadell de la plaça del Mercat que ha tancat. 
La paraula reestructuració sembla tenir connotacions de l’època de la crisi, on els bancs i caixes van començar per tancar oficines i van acabar, la majoria, sent absorbits inexorablement pels gegants (o potser no tant) del sector.
Aquest matí tenia una visita concertada a l’oficina de Caixabank del Mercat, la de tota la vida... Aquells que va aconseguir que li donessin permís per a construir aquella gran torre enmig de la plaça quan tenia un altre nom... Però això va passar fa molts i molts anys.
Bé, durant la petita xerrada que he tingut amb una empleada (ara els hi diuen gestors i gestores) m’ha dit que van a fer una oficina de dos plantes (planta baixa i primer pis) i que mentre durin les obres (que van a començar de forma immediata) traslladaran la sucursal a l’edifici de oficines que hi ha a tocar del mercat, davant de la Gelateria Israel.
Me vaig posar en contacte amb l’empleada pel mig del servei que s’ofereix des de la web. Me va sobtar que la meva gestora fos d’aquella sucursal, una sucursal que, en un principi no m’hauria de correspondre. Resulta ser que fa molts anys vaig obrir un compte a l’oficina del carrer Amèrica, però com aquesta oficina va ser una de les afectades per la reestructuració i va tancar, van passar els clients a la que hi ha davant de l’església nova. I fins ara (bé, de fet faig poc ús de les oficines bancàries) la meva oficina era aquesta. Però sembla que no. No m’han sabut donar-me una explicació raonable del motiu del canvi, tot i que m’ho suposo.
Quan he sortit cap ha casa me’n he donat de que l’oficina del Bac de Sabadell de la plaça del Mercat també està tancada. No deu de fer gaires dies... Un cartell a la porta remet als clients a la de l’avinguda de la Ràpita. La meva dona que és clienta del Sabadell m’ha dit: Per això devien de fer obres, per a fer-la més gran. Segurament. Si una oficina ha de fer la feina de les dos, tot i que cada vegada ens posen més eines per a fer les nostres gestions a través d’Internet, per força han de posar-hi més treballadors i més caixers. No sé si el doble, però més segur!
Caixabank, quan era la Caixa va arribar a tenir 5 oficines a Amposta (les que ara té –mercat, avinguda de la Ràpita i església nova- i les dues que va tancar –carrer Amèrica i carrer del Pont) El Banc de Sabadell que va absorbir Caixa del Penedès només n’ha arribat a tenir dos. Per tant, ara se’n quedarà amb una.
Quan eren temps de vaques magres i lligaven els gossos amb llonganisses, la política dels bancs i caixes era apropar-se el màxim possible al client i per tant obrir oficines a llocs cèntrics, concorreguts i diversificats. Ara sembla que això no els importa gaire... O potser sí, però a l’hora d’escollir prioritzen tancar oficines per a optimitzar recursos.

Per tant, ja ho sabeu: Temporalment l’oficina de la caixa del mercat canviarà d’ubicació i la del Banc de Sabadell que es trobava prop de la Lira, ha tancat per a concentrar els serveis a la que ja tenia a l’avinguda de la Ràpita.