dimecres, 21 d’octubre del 2020

EL MATARRANYA COMARCA GERMANA. LA PORTELLADA 2

diumenge, 18 d’octubre del 2020

LA REMODELACIÓ DE L’AVINGUDA DE CATALUNYA

L’Ajuntament d’Amposta està portant a terme una remodelació de l’avinguda de Catalunya. Cal dir que la remodelació era del tot necessària i que, des del meu punt de vista, s’ha trigat molts anys en fer-la. Segurament massa. Si la memòria no me falla en els darrers anys només hi havia hagut dues actuacions puntuals que, ni de lluny, han resolt els problemes de circulació d’aquella zona. En veure que passava el temps i que les millores no arribaven, ara fa poc més d’un any vaig fer un escrit opinant sobre el tema (https://www.vinarosnews.net/vora-lebre-remodelacio-de-lavinguda-de-catalunya/). Finalment, només fa uns dies, uns operaris de la brigada municipal van començar a pintar ratlles al llarg i ample de l’avinguda. LA REMODELACIÓ ES QUEDA A MIG CAMÍ (O MENYS...) L’actuació comporta, principalment, l’augment de les places d’estacionament, ja que les que hi havia en paral•lel s’han reconvertir en bateria invertida. També s’han reconvertir en aparcaments en bateria invertia els de bateria normal. Finalment s’han delimitat zones on no es pot aparcar per a facilitar la circulació dels vehicles i passos de vianants. Una altra actuació ha estat a la conflictiva cruïlla entre l’avinguda de Catalunya i els carrers, Cervantes i Velázquez. Conflictiva perquè abans estava prohibit creuar l’avinguda en sentit ascendent i constantment (sí, sí, constantment!)hi havia cotxes infringint la prohibició. Ara s’ha adoptat una solució salomònica: barrar el pas per a tots, impedint així que els que baixin per l’avinguda i vulguin girar a l’esquerra , hagin d’arribar fins la rotonda de l’església nova amb les dificultats que això sempre comporta. Com diu la dita: han acabat pagat justos per pecadors! I tot per no multar els infractors... MILLORES QUE HAN COMPORTAT ELS CANVIS -Més aparcament. Sempre són benvinguts nous aparcaments, però precisament per aquesta zona no sol haver-hi massa dificultat a l’hora d’aparcar. I ho dic per pròpia experiència, ja que hi visc. -Més seguretat. Allà on abans s’aparcava en paral•lel i ara s’aparca en bateria invertida, l’avinguda ha perdut un carril de circulació dels dos que hi havia en cada sentit de circulació. Aquest fet comporta córrer menys i evita els avançaments i, per tant, es guanya en seguretat. També aparcar en bateria invertida fa que el conductor tingui més visibilitat a l’hora de sortir de l’aparcament. Els passos de vianants, tot i no ser una assegurança de vida, sempre comporten més seguretat per als vianants. QUINES MILLORES S’HAURIEN POGUT FER I NO S’HAN FET? -Reconvertir l’avinguda en una rambla. Tot indica que l’eix central de l’avinguda (elevat i estret) es quedarà tal com està. Havent-hi espai suficient s’hauria pogut guanyar un passeig central per on passar per exemple les bicicletes ja que en tota l’avinguda no existeix cap carril bici. També es podrien plantar arbres, cosa que sembla que tampoc es farà. COCLUSIÓ -Hi guanya els conductors, mentre que els vianants i els ciclistes es quedaran si fa o no fa igual. Actualment, a les ciutats, els nous plans de circulació van, precisament en sentit contrari, es a dir, a fomentar l’ús de la bicicleta creant més carrils bici i delimitant zones on els vianants tenen preferència sobre els vehicles a motor. També crec que els incívics tornaran a fer-ne de les seves. A veure el que tardaran en no respectar les zones on no es pot aparcar, deixant-hi el cotxe aturat o aparcat amb el consentiment implícit de la policia local.