
Els dos problemes es poden agrupar sota la denominació d’estat de la via pública. Estic parlant de males pràctiques en temes de circulació i de la brutícia que hi sol haver en molts de punts d’Amposta, sobre tot a la zona de les illes de contenidors.
Des de la creació de l pàgina Amposta som tots, han augmentat considerablement el nombre de denúncies relacionades amb aquest tema. Alguns pengem fotografies on s’hi pot veure de tot: des de les bosses de brossa deixades al costat dels contenidors a d’altres que ni tan sols han arribat al lloc adequat, ja perquè els han deixat a un solar que ja de per si està brut o bé a qualsevol altre indret improcedent.
El passat diumenge, després de publicar una foto denúncia a la pàgina esmentada, es va establir un intens debat que va deixar palesa de que la situació està generalitzada per tota Amposta. Tots els que van intervenir parlaven de situacions semblants a les illes de contenidors de prop de casa seva.
El propi alcalde Adam Tomàs va intervenir a un debat menor que es va iniciar a la meva cronologiai va dir que alguna cosa s’havia de fer. No serà fàcil. Quan una societat adquireix un vicis i els porta a terme durant molts d’anys, la anormalitat acaba convertint-se en un fet habitual i tolerat per la majoria. Per tant, els rars som aquells que ens oposem frontalment a acceptar aquests tipus de pràctiques denunciant-les públicament als mitjans del nostre abast.
I com es poden resoldre els temes (els dos) En primer lloc fent campanyes informatives que hauran de tenir gran difusió en tots aquells mitjans que estiguen a l’abast de l’ajuntament: Revista Amposta, Amposta Ràdio, fulls informatius repartits a totes els bústies de la nostra ciutat i fins i tot, en cas de que es cregui convenient, passar anuncis per les televisions comarcals.
Però aquest tipus de campanyes han de tenir un seguiment exhaustiu. El mero fet de fer-ne difusió no és suficient i acabarà sent un fracàs (com la majoria de campanyes que es van fer en governs anteriors, com per exemple la que feia referència a la recollida d’excrements dels gossos) si, al principi, ja sigui per mig de policies municipals o d’altres persones especialment habilitades, facin incidència sobre els infractors quan aquests siguin enxampats cometent alguna infracció codificada con a tal, ja sigui en el codi de circulació, ja en les ordenances municipals. Aquí podria tenir un paper important el voluntari, una figura que, tot i que quan vaig estar a l’ajuntament, a instància meva, el PSC va presentar una moció, els governs de CiU es van mostrar reticents a l’hora de desenvolupar-la.
Els mals dels que pateix la circulació són diversos. El més greu de tots el situo als aparcaments inadequats. Tal i com heu pogut veure a les fotos que he anat divulgant en el transcurs del temps, alguns d’aquests aparcaments incorrectes dificulten la normal circulació de les persones, sobre tot d’aquelles que tenen mobilitat reduïda o les mares amb cotxets de nadons.
El primer escrit que vaig fer sobre la circulació a Amposta va ser l’any 1999, quan s’havia d’elaborar la primera modificació del pla de circulació aprovat només feia uns mesos. Per aquest escrit (que vaig adreçar a la Revista Amposta), Roig em va qualificar d’expert i va voler entrevistar-se amb mi. Encara conservo la carta que em va adreçar.
Després de la reunió em va derivar a que parles amb Ruano, el que va ser durant molts d’anys cap de la policia d’Amposta. Ells tenia un concepte de com havia de ser el pla de circulació i jo en discrepava en alguns punts i segur que si l’exposés, tots i cada un dels meus lectors tampoc estarien d’acord amb mi al 100%.
Us he de confessar que quan em treia el carnet a l’autoescola Sènia, els professor ja em consideraven una espècie d’alumne avantatjat ja que difícilment errava una resposta. Simplement em basava en criteris lògics, un criteris que encara conservo i que, segurament, em fan veure la circulació d’una manera molt diferent a com ho fa la majoria.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.