dimarts, 7 d’agost del 2007

I LA PROPERA QUÈ?

ACESA, la concessionària de la principals autopistes que hi ha al nostre país, s’està pensant l’estratègia de cara un proper embús. I si s’ho pensa és perquè creu que li haurà. I és què tal i com està tot, és previsible. La primera notícia que he llegit a la premsa és que vol demanar compensacions per la pèrdua d’ingressos. S’estima que uns 15.000 vehicles van passar de franc quan es van aixecar les barreres. Després he escoltat per la ràdio que pretén signar un protocol d’actuació amb la Generalitat. Que així, mai més! L’opinió dels ciutadans és un altra molt diferent. Què si paga per passar-hi vol tenir garantides la seguretat, la rapidesa i la tranquil·litat. Així, que des d’aquesta humil columna vull encoratjar als ciutadans a reclamar quan creguin que tenen la raó. Per aquest o per un altre motiu.
Voldria contar-vos una anècdota. Quan a les Terres de l’Ebre ens estàvem manifestant en contra del transvasament de l’Ebre, vet aquí què ens vàrem anar a manifestar a Madrid, governada per l’Álvarez del Manzano, del PP. Al acabar la manifestació i no abans d’haver cantat els Segadors al “paseo” de la Castellana i escoltat el manifest a la Puerta del Sol, al baixar al metro tota la multitud, alguns amb pancartes, banderes, etc., els responsables de l’estació van decidir aixecar les barreres per a facilitar-ne el pas. A Barcelona, governada per diferents governs d’esquerres, no m’ha passat mai... Cal reflexionar-hi!

dilluns, 6 d’agost del 2007

LA "RENOVACIÓ" DEL PPC

Quan el Partit Popular de Catalunya, per a renovar-se ha de fer-ho de la ma dels seus dirigents històrics, demostra el poc que compta amb la seva joventut.
Però és què, si no li surt bé la jugada, és a dir si no treu uns millors resultats a les properes legislatives, quina solució tindrà? Amb tots els cartutxos cremats, poques esperances de “vida” li quedaran.
He llegit que tornaran l’Alejo Vidal-Quadras i Jorge Fernández Días i Manuel Milián Mestre (si la memòria no em falla és de Morella) Quina por!
Pareix mentida que no se’n adonin que el que cal fer és una política que beneficiï a Catalunya i no al seu partit centralista. Presentant recursos d’anticonstitucionalitat per l’Estatut, projectant un PHN que com a única mesura contemplava el transvasament del riu Ebre, etc. etc. millor que vagin fent actes de constricció i que no busquin bruixes on no les hi ha, que si hi son, les tenen a la seva pròpia casa.

diumenge, 5 d’agost del 2007

ELS MOTIUS DEL GRAN EMBÚS

Quan ACESA, la concessionària de l’autopista fins Hospitalet de l’Infant, dóna la culpa RENFE del gran embús sofert ahir, pot tenir part de raó. Esgrimeix la teoria que si la xarxa de ferrocarrils de l’estat funcionés millor, ens podríem estalviar d’agafar el cotxe, seria un dels motius, però n'hi ha daltres com la sortida de vacances i, suposo que molts marroquís i algerians que han de fer el "pas de l'estret". És cert que RENFE, des de fa massa temps funciona, permeteu-me l’expressió, de puta pena. Una cosa és una avaria de tant en tant, molt de tant en tant i l’altra és quasi a diari com està passant ara. Per motius laborals la meva dona agafa sovint el tren. Llevat ara fa un parell de mesos que en 6 dies hi van haver 3 morts entre Salou i Cambrils i que d’això és bastant culpable el ser humà, els altres cops és degut a les obres de l’AVE, a la catenària que ha caigut i no sé quantes històries més. No n’hi ha prou que vingui el president de l’estat a prometre millores i control de les inversions, hi calen solucions ja! Com és fa això... bé, ja seria un altra història... I de passada que ens arrangin la xarxa elèctrica i les comunicacions i... Augmentar un carril, pot ser?

dissabte, 4 d’agost del 2007

CIUTADANTS DE TERCERA...

Pareix que el govern de la Generalitat vol reduir el volum de cotxes particulars que circulen per les nostres carreteres i potenciar el transport públic. Sense cap mena de dubte és una iniciativa lloable. Amb això s’aconsegueix reduir la contaminació i l’estalvi energètic i, segurament, el nombre d’accidents que es produeixen cada dia. Però això pareix que només serà a Barcelona i el seu entorn. I a la resta de comarques? Tindrem que seguir agafant el cotxe particular i gastant combustible? Pareix que un com més ens tindrem que resignar com amb tantes altres coses. I és que des de Barcelona deuen pensar que estem acostumats a que ens passin aquesta mena de coses... Un altre com CIUTADANTS DE TERCERA!!