dijous, 31 de gener del 2008

DARRERES NOVETATS DEL TAULA DEL SÉNIA

Gràcies al Conveni signat entre la Mancomunitat de la Taula del Sénia i el
Ministeri d’Indústria, s’han incrementat un 200 % les ajudes per a
reindustrialització que el Ministeri dona a ajuntaments i a empreses dels
pobles que formen part de la Mancomunitat.

Enguany, 2008, s’han aprovat un total de 38 ajudes entre les 48 que s’havien
demanat. I entre els 38 projectes aprovats es repartiran un total de
7.935.203 €, dels quals 1.091.546 € són en forma de subvenció a fons perdut
per a administracions públiques i 6.843.657 € són crèdits sense interès, a
15 anys i amb els 5 primers de carència per a empreses.

La comparació amb els anys anteriors és molt significativa. Mentre al 2006
(sense Conveni) de 18 peticions només se’n van atendre 2 i per un total de
2.629.964 €, l’any passat (2007) ja amb el Conveni signat es van aprovar
totes les 15 sol·licituds i per un import total de 5.295.000 €. I ara, al
2008, l’increment encara ha estat molt més important.

Una altra cosa a destacar és que les 15 ajudes del 2007 eren de 6 pobles,
mentre que les 38 d’enguany ja són dels 13 pobles següents: Benicarló,
Càlig, Morella, Rossell, Traiguera, Vinaròs, Alcanar, Sant Carles de la
Ràpita, La Sénia, Ulldecona, Beseit, Peñarroya de Tastavins i Vall de
roures. I com és normal al incrementar-se els projectes, també són molts més
els sectors econòmics beneficiats.

Properament el Director General de Desenvolupament Industrial del MITYC
estarà a la zona reunint-se amb totes les empreses i ajuntaments.

Cal destacar finalment l’efecte molt positiu que ha tingut per a tota la
zona la signatura del Conveni MITYC – Mancomunitat ja que en dos anys s’han
repartit entre empreses i ajuntaments de la zona un total de més de 13
milions d’euros (o sigue més de 2.200 milions de les antigues pessetes).

dimecres, 30 de gener del 2008

PrePotència I CINISME

On està la coherència del PP? Ells que per qualsevol cosa demanen la dimissió, sobre tot si aquest és socialista, ara, després de la sentència exculpatòria de l’Audiència Provincial de Madrid als metges denunciats dels hospital Severo Ochoa de Madrid, no només no dimiteix ningú (ni Esperanza Aguirre, ni el conseller Lamela, etc.) sinó que ni demanen perdó ni volen dir si els acabaran readmetent. Ja que la denúncia contra la mala praxi mèdica va ser anònima, ara, el que caldria és obrir una investigació en tota regla amb la finalitat d’esbrinar d’on va sortir aquesta denuncia i millor encara: qui la va fer.
Per a mi la Presidenta de la Comunitat de Madrid i el seu conseller han perdut tot tipus de credibilitat, i així tindria que ser també per als seus administrats. Només la realització de gestos honestos de cara Luis Montes i el seu equip encaminats a demanar-los perdo de forma pública i notòria, readmetre’ls al Servei Madrileny de Salut, etc. etc. poden fer esborrar tot el mal que els han fet.
La querella que vol presentar el col•legi mèdic pot seguir-los donant un ajut força estimable, però no tot. I que n’aprengui el govern d’Esperanza i tot el PP.

80 km/h: canviar per progressar

(Article de Salvador Fuentes Bayó, tècnic en medi ambient de la Diputació de Barcelona)

Ahir un portaveu del Servei Català de Trànsit va indicar que el Govern català estava estudiant la reducció de l’amplada de carrils a les entrades a Barcelona, a la zona de velocitat limitada a 80 km/h, per assolir els objectius de protecció de la salut i del medi ambient, i per reduir l’accidentalitat. Avui un sector dels mitjans de comunicació ha posat el crit en el cel, opinant i propiciant debats basats en la desinformació, arran d’aquesta proposta. Una proposta que dóna alhora la possibilitat al transport públic de circular de forma eficient, i assegura el compliment d’altres polítiques derivades de la reducció de velocitat: menys accidents, menys congestió, menys consum energètic i menys emissions. En definitiva, es promoure la idea de oferir més benestar i una millor mobilitat per a tothom.



Es detecta una oposició al canvi d’alguns sectors que necessàriament s’ha de produir. Un canvi que per altra banda, troba consens entre tots els opinadors socials proclamen perquè és clar que la protecció de la salut de la ciutadania, la reducció de la mortalitat i de l’accidentalitat a la carretera, l’estalvi energètic i la promoció del transport públic avui són objectius compartit pel 100% de la població. Sorprèn que una mesura que s’explica des de fa cinquanta anys a les universitats --la reducció de l’amplada del carril impulsa els conductors a reduir la velocitat-- i que ha tingut un èxit tan contrastat als Estats Units, a molts països europeus i a les pròpies Rondes de Barcelona, pugui generar aquestes virulentes campanyes en contra.



Sembla com si aquests mitjans de comunicació i opinadors social tinguin dificultats per entendre que cal canviar, que al segle XXI no podem continuar fent el que fèiem malament al segle passat.



La millora del transport públic és un clam generalitzat, i l’estretament de carrils, tal com va demostrar la PTP a la B-23 durant la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, fa possible aquest quart carril pels autobusos que tothom vol. No podem esperar al 2014 a què es compleixi el pla ferroviari que ha proposat la PTP, perquè, a més, el ferrocarril operarà sempre en uns quants corredor i per a molts ciutadans un autobús freqüent i fiable és i serà la millor solució de transport.



La reducció de l’accidentalitat és també un objectiu compartit pel 99% de la població i des de fa molts anys l’enginyeria del trànsit ha establert que baixant la velocitat es baixa també l’accidentalitat.



La preservació de la salut és també una proposta que rep el suport total de la població, i per complir-la la reducció de la velocitat és condició indispensable.



La disminució del consum energètic és també un imperatiu ètic, social i econòmic. Recentment, la Comissió Europea ha presentat un pla contra el canvi climàtic que reclama estalvis energètics i la reducció de la velocitat és la principal mesura pel reduir-ne el consum en el sector de l’automoció que és responsable del 40% del consum energètic a Catalunya i Espanya.



Amb la reducció de la velocitat tothom guanya. Tots excepte aquells conductors que en el seu egoisme només valoren els 2 o 3 minuts de temps que poden perdre en un viatge en cotxe degut a la reducció de la velocitat.



Fem una crida a tothom perquè es defensi la reducció de la velocitat a les carreteres, també a les entrades a Barcelona, perquè aquesta mesura millorarà el benestar col·lectiu.



Barcelona, 29 de gener de 2008

dimarts, 29 de gener del 2008

UN "10" PER ALBERT OM

Per la seva ironia fina, per la seva sagacitat, pel seu compromís social... i sobre tot per la seva imparcialitat. Fa un temps posa nota a alguns personatges que són notícia i avui ho ha fet per al director del servei Català de Trànsit, el Sr. Josep Pérez Moya. I acabat demanant que es suprimeixin les ratlles de les carreteres, l’asfalt, posar més peatges per a tenir que anar parant cada pocs metres i fins i tot porcs senglars. Un aplaudiment per al periodista.
Potser que tot acabi sent una mena de “globus sonda” per crear opinió. Avui mateix la Vanguardia ja porta l’enquesta en la seva versió digital. Evidentment, d’un diari de dretes no es pot esperar més que un resultat on per una aclaparadora majoria s’està rebutjant la iniciativa. Suposo que quan s’ha tirat una idea així, primer ha hagut de ser estudiada per experts. I no sé si l’Albert Om ho és o no d’expert!
Ara, totes aquelles mesures que s’adoptin per a crear seguretat, descontaminació, etc. benvingudes siguin. Encara que de vegades resultin impopulars sobre tot per aquells que els agrada fer ostentació del seu cotxe i de la velocitat que poden agafar.