dimarts, 30 de desembre del 2014

LA FOTO DENÚNCIA DEL DIA 30-12-2014

On està el focus? 

És la tanca baixa que delimita en part el museu de les Terres de l'Ebre. 
quan passen coses d'aquestes sempre s'ha de pensar que qui la robat, és que el necessita. 
O no?  

ELS GRANS FRACASSOS DE CIU A AMPOSTA (III)

Les campanyes de promoció del comerç. Des de la regidoria de promoció econòmica s’han fet diverses campanyes de promoció del comerç ampostí totalment inútils. La inutilitat és directament proporcional als diners que han costat i que de ben segur algun convergent s’ha posat a la butxaca.
Quan passejo per Amposta (i em consta que passejo molt més que cap dels dos alcaldes de CiU que hi ha hagut que sempre van amb cotxe) només faig que veure botigues tancades. Crec que se’n tanquen quasi tantes com se’n obren.  
Durant els anys del bum econòmic algunes cases comercials de Tortosa van baixar a Amposta per mirar de fer negoci. Fins i tot un restauradors rapitencs van pensar en obrir un local per evitar que els ampostins es tinguessin que desplaçar a la Ràpita. Quasi tots han plegat. Els del restaurant van marxar a Vic on n’han obert un altre.


I és que els ampostins són més de comprar fora (Vinaròs, Tortosa...) i també als supermercats que han proliferat per tota la geografia de la ciutat...
Ai els supermercats!! Coneixeu aquella cançó que es deia el vídeo que va matar l’estrella de la ràdio? El comerç ampostí ha mort, sobre tot per la implantació de les grans superfícies, sense que des de l’ajuntament es fes res per a regular tants metres quadrats... Fins i tot hi ha hagut supermercat que ha obert i ha tancat dues vegades, però això no ha privat que cada vegada n’hi hagi més. Si no m’erro, n’hi ha un total de 7. I aquí no acabarà la cosa. Sembla ser que a la sortida d’Amposta cap a la Ràpita s’està construint una gran superfície especialitzada en venda de carn, però que a la vegada tindrà una benzinera.
Bé, tornant a les campanyes comercials. La darrera encara és visible en diversos punts de la nostra ciutat en forma de cilindres envoltant faroles i circumferències amb tres passetes. I segons em van explicar, la cirereta del pastís havien de ser aquells patins amb dues rodes i motor per a que la gent es pogués desplaçar.
Tot plegat, ja em direu per a que ha servit.

L’autobús urbà. Estic fart de dir que l’autobús va sempre carregat d’aire, perquè de passatgers, ben pocs.
La seva posada en marxa també va ser un despit de Roig. De fet va voler-lo posar en marxa cap a finals d’una legislatura abans que guanyés un altre partit i que fossin els que creessin el transport urbà de passatgers.
Però mai ha existit una voluntat ferma de que la línia urbana funcioni. Això sí, s’ha modificat diverses vegades el recorregut per adaptar-se a la petició d’algun ciutadà que al·legava que si no l’usava és perquè ni li passava per davant de casa... Com si l’hagués de agafar a cada trajecte!
Com que sóc molt malpensat, penso (i valgui la redundància) que qui realment en treu un bon benefici és la companyia que l’explota... I potser algú més.
Mireu, es diu que a partir dels 20.000 habitants s’ha de prestar el servei de transport urbà. Però com li vaig dir una vegada a un regidor de CiU quan encara no ho era, les normes estan para incomplir-se (o es que en coneixeu alguna que no s’hagi incomplit mai?) També es diu que tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne o accés a un lloc de treball (drets reconeguts per la Constitució)




En definitiva: com a inútil que és el transport urbà, el millor que es podria fer és suprimir-lo i destinar els diners a alguna cosa de molt més profit. 






























LA FOTO DEL DIA 30-12-2014

El Parador de Tortosa (antiga fortalesa àrab de la Suda), vista des de l'Hospital Verge de la Cinta. 

PAISATGES DEL NOSTRE TERRITORI. RODEJANT LA TANCADA IV