Les
campanyes de promoció del comerç. Des de la regidoria
de promoció econòmica s’han fet diverses campanyes de promoció del comerç
ampostí totalment inútils. La inutilitat és directament proporcional als diners
que han costat i que de ben segur algun convergent s’ha posat a la butxaca.
Quan passejo per Amposta (i em consta que
passejo molt més que cap dels dos alcaldes de CiU que hi ha hagut que sempre
van amb cotxe) només faig que veure botigues tancades. Crec que se’n tanquen
quasi tantes com se’n obren.
Durant els anys del bum econòmic algunes cases
comercials de Tortosa van baixar a Amposta per mirar de fer negoci. Fins i tot
un restauradors rapitencs van pensar en obrir un local per evitar que els
ampostins es tinguessin que desplaçar a la Ràpita. Quasi tots han plegat. Els
del restaurant van marxar a Vic on n’han obert un altre.
I és que els ampostins són més de comprar fora
(Vinaròs, Tortosa...) i també als supermercats que han proliferat per tota la
geografia de la ciutat...
Ai els supermercats!! Coneixeu aquella cançó
que es deia el vídeo que va matar l’estrella
de la ràdio? El comerç ampostí ha mort, sobre tot per la implantació de les
grans superfícies, sense que des de l’ajuntament es fes res per a regular tants
metres quadrats... Fins i tot hi ha
hagut supermercat que ha obert i ha tancat dues vegades, però això no ha privat
que cada vegada n’hi hagi més. Si no m’erro, n’hi ha un total de 7. I aquí no
acabarà la cosa. Sembla ser que a la sortida d’Amposta cap a la Ràpita s’està
construint una gran superfície especialitzada en venda de carn, però que a la
vegada tindrà una benzinera.
Bé, tornant a les campanyes comercials. La
darrera encara és visible en diversos punts de la nostra ciutat en forma de
cilindres envoltant faroles i circumferències amb tres passetes. I segons em
van explicar, la cirereta del pastís havien de ser aquells patins amb dues
rodes i motor per a que la gent es pogués desplaçar.
Tot plegat, ja em direu per a que ha servit.
L’autobús
urbà. Estic fart de dir que l’autobús va sempre
carregat d’aire, perquè de passatgers, ben pocs.
La seva posada en marxa també va ser un despit
de Roig. De fet va voler-lo posar en marxa cap a finals d’una legislatura abans
que guanyés un altre partit i que fossin els que creessin el transport urbà de
passatgers.
Però mai ha existit una voluntat ferma de que
la línia urbana funcioni. Això sí, s’ha modificat diverses vegades el
recorregut per adaptar-se a la petició d’algun ciutadà que al·legava que si no l’usava és perquè ni li passava per
davant de casa... Com si l’hagués de agafar a cada trajecte!
Com que sóc molt malpensat, penso (i valgui la
redundància) que qui realment en treu un bon benefici és la companyia que l’explota...
I potser algú més.
Mireu, es diu que a partir dels 20.000
habitants s’ha de prestar el servei de transport urbà. Però com li vaig dir una
vegada a un regidor de CiU quan encara no ho era, les normes estan para incomplir-se
(o es que en coneixeu alguna que no s’hagi incomplit mai?) També es diu que
tots els espanyols tenen dret a un habitatge digne o accés a un lloc de treball
(drets reconeguts per la Constitució)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada