diumenge, 5 de març del 2017

QUI SÓC JO PER A CANVIAR LES NORMES?

Avui començaré per explicar-vos una anècdota. Durant els anys que vaig ser regidor a l’Ajuntament d’Amposta, quan venien eleccions i es posaven les banderoles, solia ser el responsable d’acompanyar els operaris que havien vingut de Barcelona expressament per a dur a terme aquella labor. Previ sorteig que es feia al saló del Plens de l’Ajuntament, cada partir disposava d’uns espais per a col·locar la propaganda electoral, normalment banderoles, pancartes i cartells.  
Des de l’Ajuntament se’ns facilitava unes fulles on hi havia tota la relació del punts on el nostre partit podia enganxar les banderoles, ja que les pancartes i cartells va acabar sent residual. Així a un carrer important, igual es podien arribar a posar més de 20 banderoles, mentre que a d’altres molt més curts, només se’n podien ficar 3 o 4. La col·locació solia durar molts hores i tot i que intentaves anar preparat: plànol de la ciutat, il·luminador, etc., la labor era llarga i feixuga. Suposo que us en heu adonat que aquesta tasca es porta a terme per la nit. Quan pensava que la situació estava dominada, donava les darreres instruccions als operaris i me’n anava a dormir.  
Un vegada me va trucar el responsable de la mateixa feia de CiU queixant-se de que a algun carrer havíem posat 2 o 3 banderoles més de les que tocava... Ves i explica-li que ho van fer després de que me’n hagués anat a dormir... Ell m’insistia que hi havia una normativa al respecte i que s’havia de complir... Al final li vaig dir:

-Mira: Les lleis estan per a incomplir-les!

Uf! Què li vaig dir!! Semblava que li hagués dit que no era fill de sa mare...

Ara jo us pregunto? Coneixeu alguna llei que no s’hagi incomplit alguna vegada? Jo cap.
Les autoritats redacten i promulguen lleis i normes, però després el ciutadà sempre les acaba incomplint.  
Cal dir que aquella normativa de col·locar determinades banderoles a cada carrer, personalment me semblava ridícula i antiquada. Els partits destinaven una quantitat de banderoles depenent de la importància de les eleccions. No dóna igual col·locar-les en uns pocs carrers que repartir-les per tota la ciutat? Algú té un estudi sobre la transcendència que tenen les banderoles amb els resultats electorals?
Però aquella normativa, com les ordenances de tot tipus que hi ha a Amposta o la que regula la circulació han estat elaborades pels nostres polítics amb l’assessorament (vull creure) de tècnics i responsables de cada àrea.
És evident que tota la normativa s’hauria de revisar de tant en tant per adequar-la als nous temps i les noves necessitats de la ciutadania. Però no sempre sé fa. Hi ha coses que no tenen el més mínim sentit, però tot i que va haver un pla de mobilitat, una revisió al cap de poc temps i diverses modificacions puntuals, és evident que hi queden molts de punts on caldria fer algun tipus d’actuació.
Però mentre això no passi, si al terra hi ha unes ratlles que no permeten aparcar o un senyal que prohibeix el pas, s’haurien de respectar, per més que a un (o a una) no els hi sembli bé. 
Quan la brigada municipal, complint les ordres que els hi ha donat, pinta al terra uns aparcaments o bé unes ratlles grogues per evitar precisament tot el contrari, es a dir, que s’aparqui, vull entendre que ho fan capritx, sinó perquè està més que justificat de que ha de ser així.
Podeu discrepar d'això que dic, però estareu incomplint la normativa i podrieu ser sancionats per això... Desgraciadament aquí a Amposta sé sanciona poc...   
Ja per acabar, voldria deixar-vos molt clar que jo no tinc cap competència per a moure ratlles pintades al terra o canviar senyals de lloc. Si algun dels meus lectors té aquesta potestat, que m’ho digui que mirarem de canviar alguna cosa.    
Ah! M’oblidava dir-vos que els vehicles que circulen i aparquen per Amposta no tots tenen les mateixes mides. De vegades per allí on un cotxe pot donar la volta perfectament, una furgoneta, no. Enteneu?