divendres, 4 d’agost de 2017

DIARI DE L’AGOST. DIVENDRES 4

ANGEL NIETO
S’ha mort Ángel Nieto, el primer gran pilot de motos espanyol. Després d’ell ne vindrien molts més fins arribar als Márquez, Pedrosa, Lorenzo, Viñales... Va ser el pioner del motociclisme espanyol, igual que Lili Álvarez i Santana ho va ser en tennis, Severiano Ballesteros en golf, Santiago Esteva en natació o Joaquim Blume en gimnàstica...  
Mentre Ángel Nieto guanyava títols, sempre en categories petites (50 i 125 cm3), a la màxima categoria hi havia un dominador clar, l’italià Giacomo Agostini. Però llavors no era com ara. Per a portar una màquina gran se necessitava molta força i, es clar, s’havia de tenir un cos gran i Nieto no el tenia. Actualment corredors petits porten motos GP amb tota normalitat.
Durant el postfranquisme i els anys de la transició no hi havia massa esportistes espanyols que destaquessin al panorama internacional, per això, quan Ángel Nieto guanyava un campionat del món (ne va guanyar 13), sé considerava una victòria d’Estat i rebia els màxims honors. A part d’això, sé li havia d’afegir que només hi havia una televisió, TVE i dos canals, la 1 i la 2, tot i que el segon canal quasi no el tenia ningú. Per tant, TVE se recreava en aquests tipus de gestes.


161è TALL DE L’N-340
Com cada dijous, veïns de diverses associacions agrupats en la plataforma Prou, AP-7 gratuïta ja!! van fer dos talls de carretera: Un al terme de l’Ametlla de Mar i l’altre a l’alçada de les Cases d’Alcanar.  
Ahir hi vaig anar acompanyat de la meva dona. Pel camí li vaig fer adonar de la quantitat de camions que circulen per la N-340. De vegades diversos de seguits, la qual cosa fa que sigui molt difícil avançar.
El tall d’ahir va ser a les 8 de la tarda i molt més curt del que sol ser habitual (15’) El format va ser el de sempre: Guardar un minut de silenci per les víctimes i enumerar els accidents de la darrera setmana. Després sé solen explicar aquelles notícies que afecten directament els usuaris de les vies catalanes amb especial atenció de l’N-340 i la AP-7. Una de les coses que se va dir és que, si com s’ha dit, l’AP-7 serà gratuïta en part a partir de l’any que ve i els camions tindran bonificacions per a circular-hi, com podrà assumir tots els camions (o al menys una gran part) dels que actualment circulen per la nacional... Amb 2 carrils, impossible! I fer un tercer carril no dóna temps d’aquí a final d’any. De tornada cap a casa vam tornar a parlar de la circulació de camions per l’autopista:


-Amb dos carrils? I a sobre avançant-se entre ells...


No sé si us hi heu trobat mai, segurament sí, l’avançament entre camions provoca llargs alentiments de la resta de vehicles. I una regla de tres bàsica: A més camions, més avançaments i més alentiments. Això serà així. Llavors potser millor anar per la nacional.


L’EUROVINYETA
Aquest matí, a TV3 insistien sobre l’eurovinyeta que vol impulsar l’actual Conseller de Territori i Sostenibilitat Josep Rull.
Però què és l’eurovinyeta? És una taxa que hauran de pagar tots els conductors circulin o no per autopista. Evidentment hi haurà qui hi sortirà molt beneficiat, en canvi d’altres hi sortiran altament per judicats.
Segons la televisió pública catalana, el Govern afirma que hi haurà un important estalvi... Però el que no diu és que aquest estalvi algú l’haurà de pagar.
I on s’invertiran els diners recaptats per l’eurovinyeta? D’això no se’n parla, però sabem on hi solen haver més inversions, no?
Per cert, a la majoria dels països on s’aplica l’eurovineta afecta els camions a partir d’un determinat tonatge... Aquí a tots els cotxes... I després algú pensarà que els nostres polítics no són espavilats.