dilluns, 22 de desembre del 2014

ACCIDENTS A AMPOSTA

Avui dia dels sorteig de la Rifa de Nadal, no ha estat un dia afortunat al menys per a dues persones que haurien patit un accident aquest mateix matí.
Un (encara que per ordre hauria estat el segon), ha passat a la rotonda de l’església nova, cruïlla entre l’avinguda de Catalunya i el Sebastià Juan i Arbó i el més perjudicat ha estat un ciclista.
Mentre esperaven l’arribada de l’ambulància i es queixaven del curt trajecte que hi ha entre l’Hospital Comarcal i dit emplaçament, algú ha dit que l’ambulància havia anar a assistir als de l’altre accident ocorregut per les immediacions de l’empresa SIMASA, a l’avinguda de Santa Bàrbara, prop del supermercat Caprabo.
Les rotondes són zones d’elevat risc, ja que, insisteixo, una gran part dels conductors no tenen ni idea de com s’hi ha de circular.
No sé si la culpa ha estat del ciclista o del cotxe, però el que és evident és que algú ha comés una imprudència. O el ciclista no se’n ha adonat del cotxe que venia i ha sortir sense mirar o bé el cotxe no ha senyalitzat correctament la maniobra, la qual cosa ha confós el ciclista. I és que els intermitents estan per alguna cosa!  
Us deixo amb un vídeo de com s’ha de circular per les rotondes.

Circulación en glorietas


Demà, Podem

JOAN SUBIRATS
Catedràtic de Ciència Política (Universitat Autònoma de Barcelona).
Falten pocs dies per acabar l'any i Podem presenta demà a Barcelona l'estratègia per al 2015: l'any del canvi. El cicle electoral permet una gran prova de foc en les municipals i autonòmiques del maig, per arribar al que seria el moment decisiu: les generals que se celebraran aproximadament d'aquí un any. No hi ha precedents d'un entorn tan polaritzat com el que té Podem: grans oportunitats, grans riscos; grans suports, grans rebutjos. Un lideratge extrem, però un estil pròxim i planer. Una mobilització al seu voltant, de la qual existeixen precedents. Molts dels comentaristes i tertulians de plantilla als mitjans van descobrir Podem el dia en què es van celebrar les eleccions europees. I encara segueixen sorpresos.
Sense el 15-M, sense internet i sense una motxilla d'entusiasme, coneixements i anys de militància en moviments i plataformes de tot tipus, el grapat de col·legues i amics que van llançar Podem no haurien pogut fer el que han fet en menys d'un any. Van donar la resposta adequada a un buit de representació clamorós de la indignació generalitzada.
Després de l'acte de Vistalegre, el nucli dirigent de Podem va prémer l'accelerador i mira de fer pinya. És evident que això comporta una sèrie de riscos. Els riscos de tensar una incipient, assembleària i, al mateix temps, molt nombrosa base organitzativa amb reclams i urgències que no són fàcils de pair per a una cosa que està naixent i que encara no sap ben bé què és i què vol ser. Però, lògicament, l'ambició i la significació de l'objectiu (aconseguir guanyar les eleccions generals) són determinants. El més complicat és mantenir l'equilibri entre les exigències del moment, la capacitat organitzativa i la implicació entusiasta d'una gran quantitat de persones que han cregut que Podem fer les coses de manera diferent.

diumenge, 21 de desembre del 2014

LA FOTO DEL DIA 21-12-2014

Urgències a l'Hospital Comarcal d'Amposta. 
Classificació dels pacients segons el grau de la malaltia.

ELS DESPROPÒSITS DE L'ESTACIÓ DE BUSOS (recapitulació)

Durant les darreres setmanes he estat explicant les anomalies que he detectat a l’estació de busos d’Amposta. Una estació de busos que ha nascut coixa, ja que, sembla ser, que l’empresa Hife, a part de gestionar-la, també serà l’única que la faci servir. Les altes companyies com Altaba que presta el servei regular entre Santa Bàrbara i Amposta, Seguí, que només fa transport discrecional o qualsevol altra que pugui arribar fins a Amposta per a fer excursions, hauran d’utilitzar altres llocs de la nostra ciutat. Incomprensible!
Ja en el meu primer article sobre el tema (publicat a Vinaròs News el passat 7 de desembre, però escrit abans de la seva posada en servei el dia 2), ja deia que, des del meu punt de vista està sobredimensionada, ja que Amposta, a part de l’esmentada línia de Santa Bàrbara, no és ni principi ni final de cap línia interurbana i, per tant, amb una parada apta per a 4 o 5 busos i que disposés dels serveis necessaris, hauria estat més que suficient.
El primer defecte que li vaig veure i que, curiosament, encara no l’havia esmentat en lloc, és la inclinació del terrenys. Sobre tot, a la part destinada a l’aparcament dels busos i on, difícilment se’n pot veure cap, el desnivell és considerable. No es podria haver anivellat? Tan costava?    
Sense cap mena de dubte la carència principal és la manca d’aixopluc extern. Com sabeu, l’estació d’autobusos té uns horaris d’obertura i tancament. Imagino que fins a cert punt és lògic, ja que mantenir-la oberta les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana encariria considerablement el manteniment. D’aquí que s’hauria hagut de preveure una zona de lliure accés, però resguardada per a poder ser utilitzada en els casos de pluja o vent.
Com que resulta que els ciutadans, afortunadament, són més intel·ligents que determinats caps pensants, ràpidament se’n van adonar de les mancances i, les seves queixes van fer que des de l’Ajuntament es prenguessin mesures per tal de rectificar el nyap.
Com a solució es va fer un altre nyap... I això ja és molt més greu i posa en evidència la poca intel·ligència dels caps pensants...
La solució presa el mateix dia de la inauguració va ser treure una de les dues marquesines que hi havia davant de l’antiga parada central i posar-la al davant de l’estació.
Anem a veure.
PrimerQuantes persones hi caben assegudes, 4?
Segon. Plantades en caven algunes més, d’acord, però tot i així és insuficient. Recordeu que quan la parada central estava a la plaça de la Pau, per mediació del PSC es va posar una espècie de barracó. S’haurà de tornar a adoptar la mateixa mesura? Seria ridícul que davant d’una estació nova s’hagués de posar un barracó.
Tercer. Una marquesina és totalment insuficient per a donar aixopluc ni que sigui a les 4 persones que hi caben assegudes. La majoria de vegades, l’aigua no cau totalment vertical, sinó que a causa del vent, ho fa de forma inclinada. M’hauria veure el que passa els dies d’una pluja intensa, com la que va caure dilluns passat.      
Quart. I a sobre es col·loca la marquesina de cara vent... Es poden demanar més despropòsits?No cal ser enginyers per a donar-se’n compte d’aquestes situacions... O és que es desconeix d’on bufa el vent i la manera que té de ploure al nostre territori.
Jordi Garcia, un amic a qui vaig trobar per les rodalies de l’estació que, com jo, passejava el seu gos, em va dir:
-El dia que bufarà vent de dalt, se’ls trobaran (referint-se als usuaris que es refugiaran baix de la marquesina) enganyats al vidre del darrere...
Quint. Tal com apuntava Maite Ferré, les voreres del contorn no estan acabades i, per tant, si plou, poden convertir-se en autèntics bassals.  
Sext. Amb tot els temps que van durar les obres, ningú va pensar en posar una senyalització permanent. Una vegada es va posar en funcionament, a corre-cuita, es van d’haver de col·locar senyals provisionals de prohibit aparcar com les que es posen quan s’han de fer obres o hi ha de passar alguna comitiva. Visca la previsió!  
I sèptim. Per a mi ja va ser el súmmum al veure un autocar aparcat per a passar la nit al descampat que hi ha tot just al davant, al costat del carrer la Galera.
O sigui, una estació que ni serveix per a deixar dormir els autocars. Inaudit!      
I ja per a finalitzar m’agradaria que, si algú en té la informació, que m’ho confirmés. Em va dir Jordi Garcia que ell va veure com al maig del 2011 es posava la primera pedra del anunciat nou CAP i que ara hauria quedat tapada per la nova estació.
De confirmar-se seria un despropòsit més. Vols caldoPren-ne, no dues tasses, 7!!