dilluns, 14 de juliol del 2014
COMENÇAR LA CASA PER LA TEULADA
Imagino que heu identificat la frase feta. Què
vol dir? Senzillament posar solucions abans de que sigui necessari.
L’equip de govern d’Amposta (ja sabeu, CiU)
feia anys que demanava una estació d’autobusos. De fet va començar-ho a demanar
quan el Tripartit governava la Generalitat de Catalunya, quan la culpa de no
tenir-la s’ha d’atribuir al propi govern local i a la Generalitat de Pujol.
Mentre a poblacions molt més petites que
Amposta se’ls hi va construir una, com per exemple Gandesa, a la nostra ciutat
es va fer un nyap, es a dir, es va fer una pseudoestació al bell mig de la
ciutat que de tant en tant col·lapsava el trànsit rodat. A part de les
marquesines, bancs i cartellera, no disposava de res més: no tenia taquilla per
vendre bitllets, ni serveis, ni megafonia que anunciés l’arribada o la sortida
dels busos... I el pitjor de tot eren els accessos.
La remodelació de l’entorn on estava situada
aquesta parada (perquè realment és el que era), va comportar la seva demolició
i, a partir d’aquell moment, es va haver d’improvisar una nova ubicació. Primer
a la plaça de la Pau, al costat del port fluvial i més tard a l’avinguda de
Catalunya, davant d’un supermercat. Però sempre sense superar la categoria de parada.
Finalment, fa uns mesos, es van començar les
obres a tocar de la plaça de la Castellania d’Amposta, al mateix lloc on fa 3
anys s’havia anunciat la construcció d’un nou ambulatori durant la campanya
electoral de les passades municipals.
Davant d’unes noves eleccions municipals
(s’han de fer en 10 mesos i mig), els diferents grups que hi concorreran, van
perfilant les seves estratègies. Fa unes setmanes, el fins fa poc alcalde de
Godall Francesc Miró (PSC) i cap de llista dels socialistes ampostins per als
propers comicis, em deia que s’havien de millorar les comunicacions entre
Amposta i els pobles de l’interior de la comarca del Montsià. No és normal
que per arribar a Amposta, s’hagi de fer transbord a Santa Bàrbara. Però
sempre ha segut així. L’empresa HIFE, amb seu a Tortosa, dóna el servei pensant
amb la centralitat de la capital del Baix Ebre. Així, els pobles de l’interior
del Montsià (la Sénia, Godall, la Galera...) ho tenen relativament fàcil per
arribar a Tortosa i tornar cap a casa i, en alguns casos, la freqüència de pas
es acceptable. En canvi, com ja he explicat, per arribar a Amposta s’ha de
canviar d’autobús i d’empresa (Altaba)
Recapitulem. Dintre d’uns mesos
(presumiblement la inauguració es farà pocs dies abans de començar la campanya
de les municipals), Amposta tindrà una flamant estació de busos i poques línies
que comuniquin la capital del Montsià amb els pobles veïns. D’aquí que ara,
després de 38 anys de governs de CiU, l’actual alcalde d’Amposta demani ampliar
les connexions, fins i tot amb l’estació de trens de l’Aldea, la referent del
nostre territori.
Què voleu que us digui? Em sona a
electoralisme pur i dur, perquè, si tant necessari és ampliar la xarxa, així
com les freqüències de pas, perquè no ho han fet abans? No trobeu que temps
n’han tingut de sobres?
En qualsevol país, primer s’hauria reforçat el
servei, per a optimitzar recursos i estalviar energia i, més tard, una vegada
haver comprovat la seva eficàcia, s’hauria fet una estació d’acord amb les
necessitats.
Aquí tindrem una estació que farà patxoca per
a quatre autobusos en guerrilla que hi passaran a diari.
Per acabar, no voldria posar el dit a la nafra (llaga),
però vull recordar que la línia urbana de bus, ja no és que sigui deficitària
(que entraria dintre del normal), sinó que ha estat un fracàs, amb molts pocs
passatgers de mitjana diària.
PRIORITATS MUNICIPALS
Devia de
ser l’any 2008, coincidint amb l’inici de la crisi, una moció de censura a Roda
de Berà va fer fora CiU i un pacte de govern entre el PSC i el PP va fer
alcalde al cap de llista del socialistes.
El meu
company José Luis Moreno (AEAT de Tarragona) va passar a ser el regidor
d’Hisenda, encara que va donar poc la cara.
L’Ajuntament
de Roda de Berà va ser el primer d’Espanya en fer un ERO al personal laboral de
la plantilla municipal, segurament sobredimensionada degut a les col·locacions
d’amics i coneguts dels regidors dels anteriors equips de govern.
Una
vegada es va prendre aquesta mesura, la següent va ser treure les papereres de
les urbanitzacions. Motiu? Sinó hi havia papereres, no s’havia de passar a
buidar-les. Era una manera d’optimitzar recursos. Es podrà estar a favor o en
contra de la mesura, però, en part, era una mesura lògica que s’havia de
prendre si la plantilla de treballadors s’havia reduït.
En canvi,
la primera mesura que ha hagut de prendre el nou equip de govern de
l’Ajuntament de Torredembarra en funcions (avui havia de ser ratificat pel
Plenari) ha estat una ben diferent: retirar les destructores de paper.
Segons va
informar ahir pel matí la Cadena SER, sembla ser que d’una en concret, hi
sortia fum (paraules literals)
Com recordareu,
l’alcalde de la població i alguns dels membres de l’equip de govern, van ser
detinguts per la Guardia Civil i, el propi alcalde, a hores d’ara encara està
empresonat.
Tot va
ser com a conseqüència dels contractes que va atorgar l’ajuntament a una consultoria
i una empresa constructora.
Tal com
sempre passa en aquests casos, ni els propis imputats ni el partit polític al
que pertanyien (CDC) van voler admetre que hi hagués cap irregularitat, fins al
punt que, el ja exalcalde, tot i estar a la presó, es negava a dimitir. Davant
d’aquesta situació, l’oposició havia preparat una moció de censura per si er
necessari fer-lo fora. Al final no va caler.
El seu
partit CDC va dir que si es demostrava la seva culpabilitat, l’expulsarien de
militant. Jo em pregunto quans càrrecs i afiliats de CDC hauria d’expulsar el
partit per haver comés (presumptament si voleu) irregularitats? Segur que el
cens d’afiliats baixaria considerablement.
Però
fixeu-vos en una cosa. Si alcalde i regidors estaven detinguts, les dependències
municipals estarien plenes de fidels lacais que els hi farien la feina bruta de
destruir tota la documentació compromesa. Una bona manera d’eliminar els
rastres de la corrupció.
Me ve al
cap el cas d’un secretari d’una confraria de pescadors de les nostres terres
(no n’hi ha tantes) que havia de passar una inspecció (no em pregunteu si era
d’Hisenda, de Treball o de la pròpia Federació Catalana de Confraries)
Casualment, la nit abans es va calar foc a les oficines i va destruir tota la
documentació, fins i tot els ordinadors. Una altra casualitat: la filla és
regidora de CiU.
Per cert, ja sabeu com ha acabat el Plenari de
l’Ajuntament de Torredembarra, veritat?
Al final l’alcalde serà un convergent imputat
pel mateix cas. Suposo que qui ho ha permès és que té por que encara es trobin
moltes més coses.
Cada dia
que passa estic més fastiguejat!
PER QUÈ FA TANTA POR PODEMOS?
-El PSOE, però també una part d’IU,
tenen por al partit de Pablo Iglesias II perquè representa a l’autèntica
esquerra. És un partit amb idees fresques, que va amb la veritat per davant
i diu els que els ciutadans volen sentir. Són conscients que a les passades
europees els hi van prendre molts de vots i de seguir pel mateix camí,
de cara els propers comicis en poden perdre molts més.
-I als del PP els hi fa por perquè en
un període indeterminat de temps, poden significar una alternativa real
als actuals partits i pot arribar a tenir opcions de govern, com és el
cas de Syriza a Gràcia.
Podemos no tant sols pot prendre vots
dels partits de l’esquerra tradicional, sinó fins i tot pot animar a votar
als qui ara es queden a casa desencantats per la majoria dels polítics
actuals i per la forma de fer política, tant del PP com del PSOE quan ha
governat. I perquè no, també de votants de la dreta tradicional que se’n
han adonat de que el PP no governa per als ciutadans, sinó només pensant
amb els seus propis interessos i el del gran capital.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)